Analiza porównawcza zastosowania product placement w filmach adresowanych do kobiet i mężczyzn na podstawie wybranych przykładów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Augustyńska, Anna
dc.date.accessioned 2014-02-25T12:44:28Z
dc.date.available 2014-02-25T12:44:28Z
dc.date.issued 2011-07-27 21:10:56
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6345
dc.description.abstract Zjawisku zastosowania product placement została poświęcona niniejsza praca. Autorka postanowiła zająć się tym zagadnieniem, aby udowodnić, że sposób zastosowania w filmach tej formy reklamy różni się w zależności od tego, do kogo jest kierowany. Zdaniem autorki inny jest sposób ukazania produktów i usług w filmach kierowanych do kobiet, a inny w przypadku kina męskiego. Aby potwierdzić postawioną hipotezę, autorka dokona analizy wybranych pozycji filmowych, tj. trzech filmów adresowanych do kobiet (komedie romantyczne) i trzech, których odbiorcami są mężczyźni (filmy sensacyjne). W przeprowadzonej analizie autorka zwróci uwagę między innymi na rodzaj ukazanych produktów, typ zastosowanego product placement, sytuacje, w których pojawia się produkt i funkcje, jakie pełni. Na tej podstawie autorka przekona się, czy postawiona przez nią hipoteza była właściwa. Opis badania, analizy i wniosków poprzedzony będzie wprowadzeniem do tej tematyki. Najpierw autorka objaśni, czym jest marketing oraz scharakteryzuje jego elementy. Jeden z nich, promocja (czyli komunikacja marketingowa) będzie treścią rozdziału drugiego. Przedstawione zostaną narzędzia, z jakich korzysta przedsiębiorstwo w procesie komunikowania się z rynkiem. Następnie autorka postara się przybliżyć istotę product placement, a także wady i zalety tej formy promocji. Podane zostaną także przykłady lokowania produktu w różnych środkach przekazu. Jak już wspomniano, ostatni, czwarty rozdział pracy poświęcony zostanie przeprowadzonemu badaniu – jego opisowi. Wyniki badań potwierdziły postawioną hipotezę. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject product placement pl
dc.subject analiza porównawcza pl
dc.subject film pl
dc.title Analiza porównawcza zastosowania product placement w filmach adresowanych do kobiet i mężczyzn na podstawie wybranych przykładów pl
dc.title.alternative Comparative analysis of the use of product placement in movies for men and women on the basis of selected examples pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-25T12:23:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info