Reklama społeczna

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Misiołek, Krzysztof
dc.contributor.author Nawrot Jolanta
dc.date.accessioned 2014-02-25T21:02:55Z
dc.date.available 2014-02-25T21:02:55Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6371
dc.description.abstract Istnieją organizacje, które w przeciwieństwie do przedsiębiorstw nie dążą do osiągania korzyści materialnych lecz działają na rzecz społeczeństwa bądź konkretnych grup społecznych. Reklamy społeczne tworzy się w celu uwrażliwienia społeczeństwa na losy innych ludzi, nakłonienia do wolniejszej jazdy samochodem, czy też przestrzegania przed niebezpiecznymi chorobami zakaźnymi. Reklamy społeczne mają sprawić, aby nasz stosunek do podobnych problemów zmienił się, żebyśmy zaczęli dostrzegać człowieka obok oraz jego problemy, a co najważniejsze - wyciągnęli do niego pomocną dłoń. Celem niniejszej pracy jest sprawdzenie, czy reklama społeczna różni się od reklamy komercyjnej w kontekście odmienności przedmiotu reklamy. W pracy zdefiniowano pojęcie reklamy, jej rodzaje, oraz rolę, jaką reklama spełnia w procesie komunikacji. Przedstawiono takie aspekty, jak marketing społeczny, reklama społeczna jako element marketingu społecznego oraz specyfika tworzenia społecznej kampanii reklamowej. Opisano historię reklamy komercyjnej oraz społecznej, a także przedstawiono najpopularniejsze kampanie reklamowe oraz metody, przy pomocy których autorzy kampanii społecznych próbują poruszyć ludzkie sumienia. Zbadano reklamę komercyjną ,,Nike” oraz dwie kampanie społeczne ,,Zdążyć przed rakiem” oraz ,,Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy”. Ponadto zanalizowano reklamy na podstawie modelu hierarchii efektów Levidge’a i Stainera oraz modelu wspólnoty doświadczeń W. Schramma. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject reklama pl
dc.subject komunikacja pl
dc.subject kampania społeczna pl
dc.subject reklama komercyjna pl
dc.subject marketing społeczny pl
dc.title Reklama społeczna pl
dc.title.alternative Social advertisement en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info