Abstract:
Każde przedsiębiorstwo na pewnym etapie jego życia staje przed koniecznością dokonania wyboru co do jego dalszej egzystencji. Mogą to być wybory związane ze wzmocnieniem pozycji przedsiębiorstwa na rynku lub działania będące alternatywą dla jego bankructwa. Opisana w niniejszej pracy strategia wdrożona w Banku BGŻ S. A. nosi znamiona obu tych konieczności. Malejący udział w rynku, spadająca ilość klientów, pogarszające się z roku na rok wyniki finansowe Banku mogły w konsekwencji doprowadzić do zagrożenia jego egzystencji. Dostrzeżone zostało to nieco za późno. Jednak na tyle wcześniej, aby zażegnać widmo bankructwa i odzyskać utraconą przed laty pozycję strategiczną. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie procesu wdrażania strategii rozwoju przedsiębiorstwa za pomocą Strategicznej Karty Wyników wraz z przebiegiem tego procesu oraz pomiarem efektów wdrożenia strategii na przykładzie Banku BGŻ S.A. Tezą pracy jest potwierdzenie przydatności i zasadności zastosowania Strategicznej Karty Wyników w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa.