Analiza polskiego rynku B2C metodą pięciu sił Portera

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Beliczyński, Jan
dc.contributor.author Chrobak, Grzegorz
dc.date.accessioned 2013-09-11T12:37:30Z
dc.date.available 2013-09-11T12:37:30Z
dc.date.issued 2009-04-05 22:35:10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/637
dc.description.abstract Temat pracy to analiza strategiczna polskiego rynku B2C metodą pięciu sił Portera. Wybrana metoda jest popularnym narzędziem służącym do analizy otoczenia rynkowego, jest najczęściej stosowana w ramach początkowego etapu budowania strategii konkurencji. Rynek B2C (Business to Customer) to rynek, gdzie stronami są indywidualni klienci oraz przedsiębiorstwa, na przykład e - sklepy, a także internetowe aukcje, giełdy, pasaże itp. Analiza zostanie przeprowadzona dla sektora sklepów internetowych gdzie panuje największa konkurencja i mamy do czynienia z największą liczbą e-przedsiębiorstw. Do analizy szans i zagrożeń autor wybrał sklep Merlin.pl. Sklep w ciągu 10 lat swojego istnienia przekształcił się z niewielkiej księgarni internetowej w największy wielobranżowy polski sklep internetowy. Dzisiaj w ofercie Merlin.pl znajduje się ponad 450 tys. produktów. 11 sierpnia 2008 r. zostało złożone rekordowe 4-milionowe zamówienie. W pierwszym rozdziale pracy zostanie przybliżone pojęcie „nowej gospodarki”, e-biznesu prowadzonego w jej ramach, modeli e-biznesowych, między innymi analizowany B2C, oraz istota i funkcjonowanie firmy dotcomowej. Drugi rozdział pracy to przybliżenie pojęcia zarządzania strategicznego, do czego jest wykorzystywana, poznamy również zagadnienie analizy strategicznej oraz jej metod ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystanej metody pięciu sił Portera. W ostatnim rozdziale zostanie przeprowadzona analiza polskiego rynku B2C, z której dowiemy się jakie szanse i zagrożenia czekają na wybraną firmę. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject e-biznes pl
dc.title Analiza polskiego rynku B2C metodą pięciu sił Portera pl
dc.title.alternative The Polish B2C market strategic analysis using Porter’s five forces method pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-06T12:03:17Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info