Kształtowanie marki miasta na przykładzie Nowego Sącza

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Kaczwiński, Karol
dc.date.accessioned 2014-02-26T07:14:56Z
dc.date.available 2014-02-26T07:14:56Z
dc.date.issued 2011-07-21 12:56:44
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6381
dc.description.abstract W niniejszej pracy dokonano analizy działań mających na celu kształtowanie marki miasta na przykładzie Nowego Sącza. Praca powstała w oparciu o analizę źródeł wtórnych z zakresu literatury przedmiotu m.in. w zakresie marketingu terytorialnego oraz zarządzania marką. Informacje o analizowanym mieście zostały pozyskane z ogólnodostępnych materiałów znajdujących się na stronie internetowej miasta Nowy Sącz oraz w odpowiednich raportach statystycznych. Charakterystyka miasta miała na celu przybliżenie jego pozycji, potencjału, oraz warunków życia. Wnioski wskazują na niedostateczny poziom działań kształtujących markę miejsca w analizowanym mieście, jednak istnieją przesłanki rokujące nadzieję na poprawę obecnego stanu. Przykładem działań pożądanych i ocenianych pozytywnie jest wprowadzenie elementów systemu identyfikacji wizualnej. Brak orientacji marketingowej wśród instytucji odpowiedzialnych za kształtowanie marki, oraz brak świadomości potrzeby budowania marki, wpływa na ocenę zjawiska. Wśród struktur administracyjnych zaznacza się brak komórki bezpośrednio odpowiedzialnej za budowę silnej marki. Na ocenę mają wpływ realia panujące w Nowym Sączu i regionie, w których istnieją problemy z pozyskaniem dodatkowych środków na działania kształtowania marki i finansowanie wyspecjalizowanej komórki. pl
dc.description.abstract In the following thesis the analysis of the city’s branding creation has been conducted. The case study of the Nowy Sącz has been carried out. The thesis is based on the desk research from the field of territorial marketing and brand management. Information concerning analysed city has been derived from public sources available on the city’s of Nowy Sącz web site and also from the relevant statistical reports. Description of the city’s characteristics aims to illustrate it’s position, potential and living condition. Conclusions indicate insufficient level of place branding creation in the city of Nowy Sącz. Nevertheless there are some aspects that hold premises for the improvement of current situation. The elements of the visual identification system have been recognized as a positive and substantial factor. The shortage of marketing orientation among the institutions responsible for the branding and also lack of brand building awareness have influenced carried evaluation. There is a need to form an entity that handles brand creation exclusively. The evaluation has also been shaped by the realities of Nowy Sącz and surrounding region facing difficulties with raising further funds on specialized department and brand creation activities. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka miejsca pl
dc.subject tożsamość pl
dc.subject reputacja pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject marketing terytorialny pl
dc.title Kształtowanie marki miasta na przykładzie Nowego Sącza pl
dc.title.alternative Place branding creation in the city of Nowy Sącz pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-25T13:48:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info