Turystyka jako szansa rozwoju społeczno-gospodarczego polskich gmin na przykładzie Szczawnicy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Honkisz, Małgorzata
dc.contributor.author Waruś, Damian
dc.date.accessioned 2014-02-26T07:21:40Z
dc.date.available 2014-02-26T07:21:40Z
dc.date.issued 2011-07-28 00:12:15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6382
dc.description.abstract Celem pracy jest wykazanie na przykładzie gminy Szczawnica prawdziwości hipotezy, iż dla obszarów słabo uprzemysłowionych, lecz bogatych w zasoby przyrodnicze – rozwój turystyki stanowi szansę na dynamiczny rozwój społeczno – gospodarczy. Praca została podzielona na sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera podstawowe informacje dotyczące pojęcia turystyki, jej form i rodzajów oraz czynników kształtujących obecnie jej rozwój. Obejmuje analizę ruchu turystycznego na świecie oraz pokazuje udział sektora turystycznego w gospodarce międzynarodowej i kilku wybranych krajów, w tym Polski. Podrozdział trzeci został poświęcony znaczeniu turystyki dla rozwoju społeczno – gospodarczego w województwie małopolskim. Rozdział drugi wskazuje na kluczowe dla rozwoju turystyki znaczenie produktu turystycznego, omawia jego klasyfikacje, rodzaje i sposoby wprowadzania na rynek turystyczny. W rozdziale trzecim przedstawione zostały czynniki kształtujące atrakcyjność turystyczną gminy Szczawnica. Zawarte w nim informacje dotyczą m.in. jej położenia, historii, bogactw naturalnych, zagospodarowania przestrzennego oraz infrastruktury turystycznej i paraturystycznej. Atrakcje turystyczne, jakimi może poszczycić się gmina, zostały opisane w rozdziale czwartym. Rozdział piąty poświęcony został sytuacji społeczno - gospodarczej w gminie. Przedstawiono w nim strukturę demograficzną ludności gminy, aktywność gospodarczą na obszarze Szczawnicy i działalność inwestycyjną. Osobne miejsce poświęcono pozyskiwaniu środków inwestycyjnych oraz realizacji wybranych zadań inwestycyjnych. Rozdział szósty ocenia możliwości dalszego rozwoju gminy, zawiera propozycje kierunków rozwoju turystyki i wskazuje nowe produkty turystyczne, które mogłyby w znaczący sposób wpłynąć na dalszy rozwój społeczno – gospodarczy gminy. W pracy na potrzeby analiz porównawczych wykorzystano dane pochodzące z ogólnodostępnych źródeł statystycznych (głównie GUS i Eurostat). Materiały źródłowe dotyczące części opisującej gminę Szczawnica pochodzą ze zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczawnicy, Urzędu Miasta Gminy Szczawnica oraz źródeł internetowych poświęconych tematyce Gminy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject turystyka pl
dc.subject gospodarka pl
dc.subject produkt turystyczny pl
dc.subject atrakcyjność pl
dc.subject walory turystyczne pl
dc.subject rozwój lokalny pl
dc.title Turystyka jako szansa rozwoju społeczno-gospodarczego polskich gmin na przykładzie Szczawnicy pl
dc.title.alternative Tourism as an opportunity for socio – economic development of the polish communes on the example of a Szczawnica pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-25T10:40:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info