Pozycja strategiczna firmy na przykładzie biura projektowego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Kogut, Mirosław
dc.date.accessioned 2014-02-27T06:38:23Z
dc.date.available 2014-02-27T06:38:23Z
dc.date.issued 2011-07-13 10:04:40
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6461
dc.description.abstract Celem głównym niniejszej analizy jest przedstawienie istoty strategii i pozycji strategicznej firmy oraz metod ich określania, a także analiza i ocena pozycji strategicznej firmy projektowo-kosztorysowej „X”. Celowi temu podporządkowane są cele szczegółowe, a mianowicie: 1. Analiza istoty strategii procesu jej budowy. 2. Przedstawienie istoty pozycji strategicznej firmy oraz charakterystyka metod jej określania. 3. Charakterystyka potencjału i otoczenia przedsiębiorstwa X. 4. Analiza potencjału i otoczenia badanego przedsiębiorstwa. 5. Identyfikacji pozycji strategicznej przy pomocy metody SWOT. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym zdefiniowano pojęcie strategii oraz pozycji strategicznej firmy. Ponadto dokonano klasyfikacji strategii w podziale na strategie bazowe, strategie funkcjonalne oraz strategie konkurencji. W drugim rozdziale scharakteryzowano cechy charakterystyczne makrootoczenia firmy, jej otoczenia sektorowego oraz wnętrza przedsiębiorstwa. Ponadto w rozdziale tym przedstawiono najczęściej spotykane metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem analizy SWOT. W trzecim rozdziale opisano zagadnienia metodyczne, którymi posłużono się w trakcie przeprowadzanej analizy SWOT oraz przedstawiono historię oraz profil działalności biura „X”. Czwarty rozdział stanowi część empiryczną pracy, w której przeprowadzono analizy SWOT biura „X”. Na tej podstawie dokonano również określenia oraz oceny pozycji strategicznej oraz wskazano przyszłe kierunki działań. Metodą badawczą użytą w niniejszej pracy jest analiza SWOT. W części teoretycznej niniejszej pracy wykorzystano przede wszystkim literaturę z zakresu zarządzania. Z kolei w części empirycznej pracy wykorzystano przede wszystkim dane udostępnione przez biuro projektowe „X”, obserwację uczestniczącą, gdyż autor jest pracownikiem firmy oraz strony internetowe dotyczące samej firm i jej otoczenia. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.subject pozycja strategiczna pl
dc.subject analiza otoczenia pl
dc.title Pozycja strategiczna firmy na przykładzie biura projektowego pl
dc.title.alternative Strategic position of the firm on the example of the design company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-26T09:08:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info