Abstract:
Celem pracy jest zaprojektowanie i wykonanie Internetowego dziennika zajęć - elektronicznego narzędzia pozwalającego rejestrować oraz analizować dane dotyczące ocen i frekwencji uczniów szkoły, zapewniającego całodobowy dostęp do informacji o uczniach, za pośrednictwem komputera osobistego lub telefonu komórkowego. System został wykonany w ramach projektu dla jednej z jednostek edukacyjnych działającej przy Wyższej Szkole Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu. Projekt zakłada stworzenie narzędzia, które pozwoli w znacznym stopniu zredukować lub całkowicie wyeliminować tradycyjne formy kontroli postępów w nauce oraz frekwencji uczniów na zajęciach. Dodatkowo narzędzie to ma umożliwiać jego użytkownikom stały dostęp do informacji w nim zgromadzonych. Oprócz danych dotyczących wyników w nauce czy frekwencji, system udostępnia indywidualny harmonogram każdego z użytkowników (ucznia, nauczyciela) wraz z dodatkowymi informacjami, takimi jak tematyka zajęć, czy załączniki do spotkań w postaci plików oraz pozwala na podstawową komunikację pomiędzy nauczycielami i uczniami.