Kampania wyborcza Aleksandra Kwaśniewskiego w roku 2000. Strategia utrzymywania poparcia

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matyja, Rafał
dc.contributor.author Groń Dawid
dc.date.accessioned 2014-03-01T19:53:11Z
dc.date.available 2014-03-01T19:53:11Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6596
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przedstawienie narzędzi i instrumentów związanych z marketingiem politycznym, które są niezbędne do budowania nowoczesnych kampanii wyborczych na podstawie kampanii wyborczej Aleksandra Kwaśniewskiego w roku 2000. W ich skład wchodzi dobrze zorganizowana komunikacja bezpośrednia oraz równie sprawnie przeprowadzona komunikacja pośrednia i medialna. Istotnym czynnikiem wyróżniającym te kampanię było wykorzystanie Internetu jako nowego nośnika przekazu. Pomimo, iż Aleksander Kwaśniewski jeszcze przed wyborami był postrzegany jako faworyt, zdecydowano się wykorzystać wszystkie dostępne środki i techniki aby odnieść bezkonkurencyjne zwycięstwo w I turze. W pracy opisano sytuację przed wyborami oraz przedstawiono prezydenturę Kwaśniewskiego, której rezultat przyczynił się do pozytywnej oceny społeczeństwa. Przedstawiono start oficjalnej kampanii prezydenckiej. Opisano elementy niezbędne przy rozpoczęciu kampanii, takie jak organizacja sztabu wyborczego i planowanie strategii. Uwagę poświęcono komunikacji bezpośredniej oraz kalendarium wyjazdów Kwaśniewskiego, relacjonowanych głównie przez lokalne źródła prasowe, a także prawybory w Nysie, które stanowią sprawdzian przedwyborczy realizowany w ramach komunikacji bezpośredniej. Opisano komunikację pośrednią i prowadzenie kampanii medialnej oraz zastosowanie i konsekwencje kampanii negatywnej. Przedstawiono wynik wyborów, opisano aspekt finansowy oraz dokonano analizy przyczyn zwycięstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing polityczny pl
dc.subject komunikacja pośrednia pl
dc.subject komunikacja medialna pl
dc.subject kampania prezydencka pl
dc.subject kampania negatywna pl
dc.title Kampania wyborcza Aleksandra Kwaśniewskiego w roku 2000. Strategia utrzymywania poparcia pl
dc.title.alternative Aleksander Kwasniewski presidential pampaign in 2000. Strategy of keeping electoral support en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info