Analiza i ocena strategii przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "Gładysz i Synowie"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wdowiak, Wojciech
dc.contributor.author Golonka Żaneta
dc.date.accessioned 2014-03-01T23:00:02Z
dc.date.available 2014-03-01T23:00:02Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6609
dc.description.abstract We współczesnej gospodarce rynkowej przedsiębiorstwa działają w dynamicznie zmieniającym się i konkurencyjnym otoczeniu. Rynek producenta ustąpił miejsca rynkowi konsumenta, natomiast strategia i sposób jej realizacji staje się istotnym wyróżnikiem działającym na tym rynku organizacji. Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że jedną z głównych dróg wiodących na rynki Wspólnoty Unii Europejskiej jest opracowanie odpowiedniej strategii konkurencyjnej. Obecnie na rynku Polskim znajduje się szereg koncernów samochodowych, które charakteryzują się bogatą i różnorodną ofertą handlową. Mając świadomość, że dzisiejszy „klient” stał się bardziej wymagający, firmy „walczą” o niego prześcigając się w coraz to nowszych i ich zdaniem lepszych pomysłach. „Przewaga konkurencyjna firmy jest to zdolność firmy do oferowania korzystniejszych warunków nabywcom i osiągania dzięki temu większych korzyści niż przedsiębiorstwa konkurencyjne. Przewaga konkurencyjna może dotyczyć kosztów produkcji, cen zbytu, terminów dostaw, jakości, obsługi po sprzedażowej i wielu innych elementów. Przedsiębiorstwa, które posiadają wiele przewag konkurencyjnych mają większe szanse do zwiększania udziału w rynku”. Celem pracy jest zbadanie pozycji strategicznej przedsiębiorstwa (jego analiza i ocena), działającego na terenie powiatu tarnowskiego. Podmiotem poddanym analizie jest dealer marki Volkswagen i Audi, firma zajmująca się sprzedażą samochodów tych marek oraz świadczeniem usług serwisowych autoryzowanych przez producenta. W niniejszej pracy zostały postawione trzy hipotezy badawcze. Pierwsza hipoteza badawcza dotyczy analizy makrootoczenia. W ramach analizy makrootoczenia wybrano metodę scenariuszy stanów otoczenia, która daje możliwość poznania szans i zagrożeń mogących wystąpić w przyszłości, a mających wpływ na formułowanie strategii. Druga hipoteza badawcza dotyczy metody analizy otoczenia konkurencyjnego tj. punktowej oceny czynników zewnętrznych. Za pomocą tej metody dowiemy się czy i jak przedsiębiorstwo „Gładysz i Synowie” wykorzystuje istniejące szanse w otoczeniu konkurencyjnym w walce z innymi firmami z tej branży, a także czy efektywnie zmniejsza wpływ potencjalnych zagrożeń. Ostatnia, trzecia hipoteza badawcza pozwoli odpowiedzieć na pytanie jakie grupy czynników decydują o wysokiej pozycji konkurencyjnej oraz możliwościach rozwojowych przedsiębiorstwa. W celu uzyskania odpowiedzi na pytanie zawarte w hipotezie trzeciej, przeprowadzona zostanie analiza potencjału strategicznego na postawie analizy kluczowych czynników sukcesu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject planowanie i analiza strategiczna pl
dc.subject metody analizy otoczenia konkurencyjnego pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.subject ocena potencjału strategicznego pl
dc.subject firma "Gładysz i Synowie" pl
dc.title Analiza i ocena strategii przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "Gładysz i Synowie" pl
dc.title.alternative The analysis and evaluation of a concern on the example of „Gładysz i Synowie” en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info