Samoaktualizacja a asertywność u studentów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Uchnast, Zenon
dc.contributor.author Wolińska, Monika
dc.date.accessioned 2014-03-03T08:55:20Z
dc.date.available 2014-03-03T08:55:20Z
dc.date.issued 2011-06-22 12:51:11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6635
dc.description.abstract Celem tej pracy jest weryfikacja empiryczna przyjętej głównej hipotezy badawczej o współzmienności asertywności, jako cechy osobowości oraz stylów aktualizacji siebie w wymiarze współdziałanie – zabezpieczanie siebie. Mając na uwadze możliwość pomiaru różnych stylów aktualizacji siebie przyjęto następujące hipotezy badawcze: H1: Osoby o wyższym poziomie asertywności uzyskują wyższe wyniki w skalach Personalnej Aktualizacji Siebie (PAS). H2: Osoby o niskim poziomie asertywności uzyskują wyższe wyniki w skalach Apersonalnej Aktualizacji Siebie (AAS). H3: Wysoki wynik w skali Synergicznej Aktualizacji Siebie (SAS) różnicuje istotnie poziom asertywności. Do badania poziomu asertywności wykorzystano Kwestionariusz Asertywności (KAS) autorstwa M. Lorr i W. More. Drugą metodą jest Kwestionariusz Stylów Aktualizacji Siebie (KSAS) Z. Uchnasta, który służy do wyodrębnienia stylów aktualizacji siebie. Badaniami objęto grupę 150 studentów Wyższych Uczelni Sądeckich, w wieku od 22 do 28 lat. Badania przeprowadzono w okresie od grudnia 2010 roku do marca 2011 roku. Uzyskane wyniki wykazały istnienie różnic w poziomie asertywności, w zależności od stylu aktualizacji siebie. Przyjęte hipotezy badawcze zweryfikowano pozytywnie. pl
dc.description.abstract The main goal of this work is the empirical verification of the adopted main research hypothesis of assertiveness covariance as personality traits and self actualization styles in dimension interaction self protection. Given the possibility of measuring the different styles of self actualization, the following research hypotheses were made: H1: Individuals with higher levels of assertiveness obtain higher scores on scales of Personal Self Actualization (PAS). H2: Individuals with low levels of assertiveness obtain higher scores on scales Impersonal Self Actualization (AAS). H3: A high score on a scale Synergic Self Actualization (SAS) significantly differentiates the level of assertiveness. The study used the following tools: Assertiveness Questionnaire (KAS) by M. Lorre and W. More. The second method is Self Actualization Styles Questionnaire (KSAS) by Z. Uchnast which serves to isolate self actualization styles. The research involved the group of 150 students from Nowy Sącz in age from 22 to 28 years. The study was conducted from December 2010 to March 2011. The results showed the existence of differences in the level of assertiveness, depending on the style of self actualization. The research confirmed the hypotheses. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject asertywność pl
dc.subject osobowość człowieka pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject psychologia pl
dc.title Samoaktualizacja a asertywność u studentów pl
dc.title.alternative Self-actualization and assertiveness among students pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-28T14:12:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info