Język polityki na przykładzie plakatów wyborczych z wyborów prezydenckich w Polsce 1990 - 2010

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.author Długosz, Jan
dc.date.accessioned 2014-03-03T17:50:16Z
dc.date.available 2014-03-03T17:50:16Z
dc.date.issued 2012-02-09 09:40:34
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6668
dc.description.abstract Niniejsza praca obejmuje zagadnienia związane z językiem polityki stosowanym na plakatach wyborczych kandydatów w dotychczasowych wyborach prezydenckich w Polsce. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym, stanowiącym teoretyczny fundament badań, omówione zostały kwestie pozycji prezydenta RP, tworzenia wizerunku kandydata na urząd prezydenta oraz sposoby i narzędzia komunikacji politycznej, w tym język polityki. Rozdział drugi zawiera analizę wybranych plakatów wyborczych kandydatów na urząd prezydenta w dotychczasowych wyborach prezydenckich z uwzględnieniem charakterystyki sytuacji społeczno – politycznej, krótkich biografii kandydatów, ich cech osobowości, a także stosowanego przez kandydatów języka polityki w wykorzystanych hasłach wyborczych. Ostatni, trzeci rozdział stanowi podsumowanie dokonanej analizy plakatów wyborczych. Głównym celem pracy jest analiza zjawiska komunikowania z wyborcami za pomocą plakatów wyborczych. Hipotezę pracy stanowi przeświadczenie, że sposób przedstawienia kandydatów i język polityki użyty na plakatach wyborczych determinuje charakter i strategię kampanii wyborczej kandydatów. Badania oparte zostały na podstawowym elemencie kampanii wyborczych kandydatów na urząd prezydenta RP w wyborach 1990 – 2010 tj. plakatach, które w podobnej formie i treści pojawiały się w różnych formach reklamy i promocji przedwyborczej. W badaniach posłużono się materiałami dostępnymi w opracowaniach książkowych dotyczących wyborów prezydenckich, na stronach internetowych: kandydatów, partii politycznych popierających kandydatów oraz na stronach publicznych poświęconych wyborom prezydenckim i poszczególnym kampaniom wyborczym. Specyfika danych, a szczególnie charakter wyborów prezydenckich, wymusza niejako zastosowanie metody badań jakościowych, a w szczególności wtórnej analizy danych opartej na obserwacji prostej oraz obserwacji porównawczej dla podkreślenia podobieństw oraz różnic w wyglądzie i treści analizowanych plakatów wyborczych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing polityczny pl
dc.subject kampania wyborcza pl
dc.subject język polityki pl
dc.subject komunikowanie pl
dc.title Język polityki na przykładzie plakatów wyborczych z wyborów prezydenckich w Polsce 1990 - 2010 pl
dc.title.alternative Political language on example of posters from presidential elections in Poland 1990 - 2010 pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-03T10:34:15Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info