Analiza pozycji rynkowej marki "Plus" należącej do Polkomtel S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rawski, Marek
dc.contributor.author Ciochoń, Marcin
dc.date.accessioned 2013-09-16T10:46:04Z
dc.date.available 2013-09-16T10:46:04Z
dc.date.issued 2009-04-23 13:12:22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/674
dc.description.abstract Celem głównym pracy jest dokonanie analizy pozycji rynkowej jednego z operatorów telefonii mobilnej Polkomtel SA. Aby osiągnąć założony cel przeprowadzono analizę rynku telefonii mobilnej w Polsce uwzględniając pozycję poszczególnych operatorów oraz dostępne dane rynkowe. W pracy postawiono następujące hipotezy: Polkomtel S.A. zajmuje znaczącą pozycję na rynku usług telekomunikacyjnych ; rynek telefonii mobilnej w Polsce jest w fazie dojrzałości ; układ sił na rynku i pozycja konkurencyjna Polkomtel S.A. jest stabilna. W związku z powyższym postawiono również kilka pytań badawczych: jak wielkie jest natężenie konkurencji w sektorze? Jak wielkie są bariery wejścia do sektora? Jakie są możliwości rozwojowe sektora, a jakie badanej firmy? Czy układ sił w sektorze jest stabilny? Weryfikację hipotez przedstawiono w oparciu o dostępne dane dotyczące podmiotów obecnych na rynku. Grupę tzw. operatorów wirtualnych potraktowano z uwagi na niewielki udział w rynku łącznie jako całość. Do analizy pozycji rynkowej zastosowano macierz McKinsey’a w klasycznej postaci. W celu weryfikacji hipotezy 2 posłużono się analizą cyklu życia sektora. W pierwszych rozdziałach pracy przedstawiono zarys historii systemów telefonii komórkowej oraz rozwoju rynku w Polsce. Opisano również podmiot badań, spółkę akcyjną Polkomtel, w tym strukturę właścicielską, oferowane usługi, źródła finansowania i możliwości rozwojowe. Rozdział czwarty to analiza pozycji rynkowej analizowanej firmy. Udzielono w nim odpowiedzi na stawiane pytania badawcze i poddano ocenie prawdziwość postawionych hipotez. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject telefonia komórkowa pl
dc.subject pozycja przedsiębiorstwa na rynku pl
dc.subject Polkomtel S.A. pl
dc.title Analiza pozycji rynkowej marki "Plus" należącej do Polkomtel S.A. pl
dc.title.alternative Analysis of market position of "Plus" brand belonging to Polkomtel S.A. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-09-12T08:03:54Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info