Sposoby wykorzystania marketingu bankowego na przykładzie działalności Banku Pekao SA

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Białek, Jakub
dc.date.accessioned 2013-09-16T11:16:48Z
dc.date.available 2013-09-16T11:16:48Z
dc.date.issued 2009-04-17 16:45:16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/675
dc.description.abstract Zarządzanie przedsiębiorstwem oraz jednostkami usługowymi wymaga znajomości zasad marketingu. Sprawność kierowania na różnych poziomach organizacji firmy jest uzależniona między innymi od stopnia rozumienia reguł filozofii marketingowej. Potrzeba znajomości marketingu wynika przede wszystkim z wysokiej użyteczności tej dziedziny wiedzy w praktyce gospodarczej. Marketing jest motorem napędowym, pomaga osiągnąć doskonałość przedsiębiorstwa na wszystkich poziomach, jak również jest istotnym elementem w ciągłej rywalizacji. Brak marketingu lub nieumiejętność posługiwania się nim w działalności przedsiębiorstwa może zdecydować o losie firmy. Jest to potęgowane poprzez zmieniające się bezustannie warunki wewnętrzne jak i zewnętrzne, w których przedsiębiorstwo działa. Dlatego też bank, który prowadzi dobrze skonstruowaną politykę marketingową, ma duże szanse, aby stać się potentatem na rynku usług bankowych. W niniejszej pracy zatytułowanej Sposoby wykorzystania marketingu bankowego na przykładzie działalności Banku Pekao S.A., chciałbym przybliżyć kwestie znaczenia wykorzystania marketingu w działalności banku. Podmiotem pracy jest Bank Pekao S.A., natomiast przedmiotem badań jest analiza i ocena możliwości rozwoju banku. Celem pracy jest zdiagnozowanie możliwości jakie daje marketing bankowy oraz realizacji strategii marketingowej w Banku Pekao. Praca składa się z trzech rozdziałów zawierających treść teoretyczną, jak również empiryczną. Część teoretyczna została zaczerpnięta z literatury, natomiast część empiryczna została oparta na materiałach źródłowych pochodzących z własnych przemyśleń oraz informacjach otrzymanych od banku. Rozdział pierwszy: Znaczenie strategii marketingowej w rozwoju banku, obejmuje pojęcie oraz istotę strategii marketingowej w rozwoju banku, a także korzyści płynące z wykorzystania planu marketingowego oraz kompozycji marketingu mix. Co więcej autor prezentuje możliwość wdrażania i kontrolę strategii marketingowej. Rozdział drugi: Instrumenty marketingu mix, rozdział ten w całości teoretyczny, poświęcony jest przedstawieniu i opisaniu technik działania głównych instrumentów marketingu mix powszechnie znanych jako 4P. Rozdział trzeci: Realizacja strategii marketingowej w Banku Pekao S.A., na podstawie zebranych informacji powstała ogólna charakterystyka banku. Ponadto autor przeprowadził analizę empiryczną badanej organizacji, co pozwoliło na sformułowanie oceny potencjału strategicznego oraz analizy SWOT, jak również określenie dalszej strategii rozwoju. Transformacja systemowa w Polsce prowadzi nieuchronnie do gospodarki rynkowej, która jest układem wielko podmiotowym, znajdującym się w stanie konkurencji. Marketing ma wiele do zaoferowania podmiotom działającym na rynku, jest to bowiem określona koncepcja podejścia do rynku i zarazem metoda jego kształtowania. W istocie marketing to nic innego, jak swego rodzaju przełożenie podstawowych zasad ekonomii na język pragmatycznego postępowania współczesnych przedsiębiorstw, działających w warunkach obfitości podaży i ostrej konkurencji. Marketing jako kategoria ekonomiczna pojawił się w krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej wówczas, gdy zostały rozwiązane problemy podaży, lecz pozostały otwarte pytania: Jak sprzedać i jak zdobyć nowe rynki? Toteż współczesne firmy zorientowane marketingowo, zanim wejdą na rynek z konkretnym nowym produktem, muszą najpierw sobie odpowiedzieć, czy nowy produkt jest w ogóle potrzebny, dla kogo ma być przeznaczony i jak zasobny wydaje się być segment rynku, do którego produkt jest adresowany. Wszystko to zmusza przedsiębiorstwo do komunikowania się z otoczeniem, zdobywania informacji, kształtowania na ich podstawie nowych produktów bądź ulepszaniu już istniejących, promowaniu ich i wreszcie dostarczania tych produktów finalnym odbiorcom. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject banki pl
dc.subject usługi pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject marketing bankowy pl
dc.subject Bank Pekao SA pl
dc.title Sposoby wykorzystania marketingu bankowego na przykładzie działalności Banku Pekao SA pl
dc.title.alternative Different methods of bank marketing based on the practical application by Bank Pekao SA pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-12T08:02:31Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info