Psychologiczne aspekty reklamy politycznej na przykładzie kampanii wyborczej do parlamentu w roku 2005 w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Bocheńska Jadwiga Karolina
dc.date.accessioned 2014-03-09T18:45:52Z
dc.date.available 2014-03-09T18:45:52Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6804
dc.description.abstract Współczesny człowiek tak bardzo zżył się z reklamą, że stanowi ona dla niego stały element codziennego krajobrazu. Reklama wtopiła się w naszą kulturę tak bardzo, że obecnie nie jesteśmy w stanie ocenić czy to ona tak bardzo się wzbogaciła, czy też kultura tak bardzo spowszedniała. Jedno jest pewne– reklama nie pozostawia nam czasu na myślenie, jest procesem, który stale wprasza się do naszego umysłu i domaga się od nas uwagi, która ma nas zaprowadzić tam, gdzie chcą nas doprowadzić firmy tworzące współczesną reklamę. Ponieważ reklama jest stale obecna w naszym życiu, często nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo potrafi nami manipulować. Twórcy reklamy starają się coraz częściej nie tylko dotrzeć do naszej jaźni, ale również sprawić, by zakorzeniła się ona w naszej podświadomości, czyli tam, gdzie powstają przyczyny naszych działań, przyczyny, których często nie jesteśmy w stanie ocenić ani też sprecyzować. Czy to nie pierwszy krok do tego, aby uczynić z nas marionetki w rękach wielkich koncernów, które stać na takie przedsięwzięcie? Na to pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie, żyjemy w czasach kiedy wszyscy wykorzystują mechanizmy, które mają nas sprowokować, abyśmy postępowali zgodnie z ich intencją. Coraz częściej świat reklamy i rządzące nią prawa wkradają się nie tylko do życia jednostek, ale również generują działania całej naszej zbiorowości jako państwa. Dlatego też osoby, które pragną kierować państwem nie wahają się użyć tych samych sposobów, co firmy walczące o nasze pieniądze. Różnica jest taka, że w świecie polityki reklama jest narzędziem, który walczy o nasze głosy i poparcie. Temu zagadnieniu poświęcona jest niniejsza praca, która poprzez kolejne rozdziały ma nas zaznajomić z istotą reklamy, zmierzając do ukazania jej mechanizmów w procesie wyborów parlamentarnych w roku 2005 w Polsce, a następnie zbadać, jak do tego odnosimy się my sami. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject historia reklamy pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject komunikacja marketingowa w przedsiębiorstwie pl
dc.subject promocja-mix pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject reklama radiowa pl
dc.subject reklama prasowa pl
dc.subject reklama w Internecie pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject wplyw przekazu reklamy na człowieka pl
dc.subject kampania wyborcza 2005 pl
dc.title Psychologiczne aspekty reklamy politycznej na przykładzie kampanii wyborczej do parlamentu w roku 2005 w Polsce pl
dc.title.alternative Psychological aspects of political advertising show n on the example at election campaign for the Polish Parlament in 2005 en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info