Diagnoza pozycji strategicznej Przedsiębiorstwa Przemysłu Obuwniczego w Nowym Wiśniczu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Stary Daniel
dc.date.accessioned 2014-03-10T09:03:31Z
dc.date.available 2014-03-10T09:03:31Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6821
dc.description.abstract Głównym celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej Przedsiębiorstwa Przemysłu Obuwniczego w Nowym Wiśniczu. Na strukturę pracy składają się cztery rozdziały, z których dwa pierwsze stanowią opracowanie źródeł literaturowych z zakresu zarządzania strategicznego, natomiast dwa ostatnie zawierają cześć praktyczną. W rozdziale pierwszym przedstawiono główne pojęcia i definicje z zakresu zarządzania strategicznego. Opisano również podstawowe funkcje zarządzania strategicznego, scharakteryzowano proces zarządzania oraz przedstawiono rodzaje stosowanych strategii. Rozdział drugi dotyczy zagadnienia analiz stosowanych w procesie zarządzania strategicznego. Na początku rozdziału przedstawiono pojęcie i zakres stosowanych analiz w zarządzaniu strategicznym. Następnie przedstawiono metody analiz otoczenia i zasobów przedsiębiorstwa. Na koniec rozdziału przedstawiono metody integrujące przedstawione wcześniej narzędzia analiz. Na rozdział trzeci składa się prezentacja PPO w Nowym Wiśniczu. Na początku rozdziału przedstawiono powstanie i rozwój przedsiębiorstwa oraz określono prawe podstawy jego funkcjonowania. Za pomocą analizy bilansu oraz analizy wskaźnikowej dokonano oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa. Opisano również strukturę zarządzania w przedsiębiorstwie. Rozdział kończy analiza pozycji przedsiębiorstwa na krajowym rynku obuwniczym. W rozdziale czwartym zawarto analizę strategiczną PPO w Nowym Wiśniczu. Na początku przeprowadzono analizę makrootoczenia przedsiębiorstwa w pięciu kluczowych dla niego obszarach: ekonomicznym, technologicznym, polityczno-prawnym, społecznym i międzynarodowym. Następnie scharakteryzowano sektor działalności przedsiębiorstwa. Kolejna przeprowadzoną analizą jest badanie potencjału przedsiębiorstwa w następujących obszarach: marketingu, produkcji/logistyki, finansów oraz techniki i technologii. Podsumowania przeprowadzonych analiz dokonano przy wykorzystaniu metody SWOT. Rozdział ten kończy zbiór wniosków i zaleceń z przeprowadzonej analizy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject metody analizy strategicznej pl
dc.subject Przedsiębiorstwo Przemysłu Obuwniczego w Nowym Wiśniczu pl
dc.subject analiza potencjału pl
dc.subject analiza sektorowa pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.title Diagnoza pozycji strategicznej Przedsiębiorstwa Przemysłu Obuwniczego w Nowym Wiśniczu pl
dc.title.alternative Diagnosis of Strategic Position Shoemaking Industry Enterprise in Nowy Wiśnicz en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info