Rola radia RFM FM w kampanii parlamentarnej w 2007 roku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.author Deker, Aleksandra
dc.date.accessioned 2013-09-16T13:29:49Z
dc.date.available 2013-09-16T13:29:49Z
dc.date.issued 2009-04-08 10:02:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/688
dc.description.abstract Istotą niniejszej pracy jest przedstawienie rynku radiofonicznego w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem radia RMF FM. Mając na uwadze fakt postępującej mediatyzacji polityki, widocznej szczególnie w okresie kampanii wyborczych, starano się zbadać zaangażowanie radia RMF FM w kampanię parlamentarną w 2007 roku. W pracy, do analizy wybrano radio RMF FM ponieważ istnieje ono na rynku radiowym od 1990 roku i cieszy się niekwestionowaną popularnością. Z kolei wybory w 2007 roku uznano za ważne, ponieważ były one ostatnimi, a przy okazji uczestniczyło w nich najwięcej polityków. O ile dotarcie do materiałów dotyczących RMF FM było trudne, (uzyskane informacje pochodzą głównie z korespondencji własnej prowadzonej przez autora pracy z dyrektorem marketingu Krzysztofem Nepalskim), o tyle uzyskanie materiałów dotyczących kampanii wyborczej z 2007 roku nie sprawiło większych kłopotów. Praca została zawarta w trzech rozdziałach: Rozdział pierwszy jest przedstawieniem historii radiofonii w Polsce od 1925 roku do lat obecnych. Zawarto w nim ewolucję polskiego radia, czyli pierwsze radiostacje, koncesje, programy oraz rozwój technologiczny radia. Wskazano także na powstawanie pierwszych prywatnych radiostacji oraz na związane z tym ustawy oraz koncesje. W rozdziale tym scharakteryzowano poszczególne stacje radiowe, audytorium, a także oceniono atrakcyjność sektora radiowego. Rozdział pierwszy zakończony jest krótką charakterystyką radia RFM FM. Rozdział drugi jest opisem kampanii wyborczej z 2007 roku, a więc uwarunkowań prawnych oraz głównych uczestników i ich programów wyborczych. W rozdziale tym dokonano także oceny roli mediów we współczesnych demokracjach. Rozdział trzeci dotyczy już bezpośrednio radia RMF FM i jego zainteresowania polityką. W rozdziale tym opisano akcje polityczne oraz społeczne, w które angażowało się RMF FM. Poprzez charakterystykę ramówki radia zbadano w jaki sposób dociera ono do słuchaczy i jakie informacje im przekazuje. Koniec rozdziału to zbadanie roli radia RMF FM w kampanii parlamentarnej w 2007 roku. Przedstawiono w nim ,,dowody” przemawiające na korzyść tezy o dużym zainteresowaniu radia RMF FM wspomnianą kampanią oraz samą polityką. Starano się ponadto udowodnić, że stacja ta nie jest neutralna światopoglądowo, lecz w sposób świadomy kreuje pewną rzeczywistość polityczną. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject rynek radiofoniczny pl
dc.subject ewolucja radia pl
dc.subject kampania wyborcza pl
dc.subject Polska pl
dc.title Rola radia RFM FM w kampanii parlamentarnej w 2007 roku pl
dc.title.alternative The role of the RFM FM radio in parliament campaign in 2007 pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-12T08:01:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info