dc.description.abstract |
Niniejsza praca jest poświęcona zagadnieniom jakości oraz ich praktycznemu zastosowaniu. W rozdziale pierwszym zawarte zostały zagadnienia związane z zarządzaniem przez jakość. Wyjaśnione zostały podstawowe pojęcia związane z definicją jakości, jej główne cele oraz koncepcje z których wzięła początek. Szczególna uwaga poświęcona została koncepcji TQM (Total Quality Management) oraz procesom jej wdrażania, jak również samemu systemowi zarządzania jakością. Systemy zarządzania jakością kojarzą się przede wszystkim z normami ISO. W rozdziale drugim opisana została charakterystyka wybranych certyfikatów oraz korzyści z nich wynikające. Są to normy dotyczące: zarządzania jakością, zarządzania środowiskiem, bezpieczeństwa i higieny pracy, spawalnictwa oraz bezpieczeństwa informacji. Rozdział trzeci poświęcony został sposobom monitorowa wdrożonych systemów jakości. Uwzględniony został podział audytów ze względu na kryterium przynależności organizacyjnej zespołu audytującego. Zwrócono także uwagę na podstawowe cele przeprowadzania audytów. Ostatni rozdział niniejszej pracy zawiera praktyczne informacje dotyczące zastosowania zarządzania jakością w konkretnej firmie. Obok opisu działalności firmy znalazły się informacje o obszarze jej działalności oraz nabytych uprawnieniach. Wyróżnione zostały wszystkie nabyte certyfikaty oraz świadectwa związane z podstawową działalnością spółki. Oprócz dokumentów już uzyskanych, uwzględnione zostały także certyfikaty, których zdobycie jest planowane w najbliższej przyszłości. Rozdział ten zawiera również informacje dotyczące kontroli systemów jakości z uwzględnieniem podziału na audyt wewnętrzny i zewnętrzny. |
pl |