Internetowy portal - program typu CRM umożliwiający zarządzanie relacjami z klientem

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Frankiewicz, Jerzy
dc.contributor.author Wszołek, Bogusław
dc.date.accessioned 2013-09-16T14:17:48Z
dc.date.available 2013-09-16T14:17:48Z
dc.date.issued 2009-04-22 22:28:17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/690
dc.description.abstract Celem pracy było zaprojektowanie, zrealizowanie oraz wdrożenie internetowego systemu klasy CRM. Skupiono się na zaprojektowaniu systemu wspomagającego zarządzanie relacjami z klientami. Program tego typu zawiera główne informacje na temat klienta oraz związane z nim dane. Podjęcie próby zaprojektowania systemu dla przedsiębiorstwa zajmującego się wytwarzaniem konstrukcji stalowych oraz realizacją prac montażowych i budowlanych wiązało się z zamiarem zaprojektowania oraz wdrożenia produktu odpowiadającego potrzebom firmy, a co za tym idzie mogącego znaleźć w niej zastosowanie. Wymagało to zdobycia wiedzy zarówno technicznej jak i marketingowej, ale także - specyficznych dla danego sektora rynku - sposobów funkcjonowania firmy oraz wewnętrznych procesów biznesowych. Dla zwiększenia użyteczności systemu, jego dłuższej uniwersalności, obrano również cele pośrednie, takie jak: wyszukanie i opracowanie źródeł literaturowych oraz na ich bazie zebranie informacji na temat różnych definicji i sposobów rozumienia pojęcia „Customer Relationship Management”, zobrazowanie istoty i genezy powstania CRM, prezentację możliwości i korzyści wynikających ze stosowania systemów wspomagających zarządzanie relacjami z klientami, doboru rozwiązań godnych z poznaną specyfiką branży, dla której tworzony był system. Założono, że powstały system ma charakteryzować się łatwością obsługi, przejrzystością oraz funkcjonalnością. Powinien posiadać wszystkie ogólnie stosowane mechanizmy, takie jak zarządzanie klientami czy pracownikami. Na podstawie zebranych informacji oraz wiedzy na temat działania firmy uznano, że główną bazą danych programu będą klienci. Jako kolejne wymaganie zostało wprowadzone zarządzanie dokumentami wraz z możliwością przypisania ich do poszczególnego klienta. Następne to opracowanie sposobu powiązania oraz wyświetlania danych powiązanych z klientem. Jak zostało to już wspomniane, jednym z podstawowych założeń pracy było zaprojektowanie systemu działającego w środowisku WWW, dostępnego autoryzowanym użytkownikom na całym świecie z poziomu przeglądarki. Aby osiągnąć ten cel przyjęto podział systemu na strony WWW wyświetlane w przeglądarce oraz podział samych stron na bloki informacji. Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność uznano, iż będą one reprezentować dane w różny sposób możliwy do przełączania przez użytkownika np. w formie tabelarycznej (aby zmieści dużo informacji – rekordów) lub w formie szczegółowych informacji. Ponadto powinny one być między sobą powiązane. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject Customer Relationship Management (CRM) pl
dc.subject zarządzanie kontaktami z klientem pl
dc.subject systemy wspomagania zarządzania pl
dc.title Internetowy portal - program typu CRM umożliwiający zarządzanie relacjami z klientem pl
dc.title.alternative Online CRM system which enables management of relations with a client pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-12T08:03:51Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info