Rola strategicznego zarządzania marketingowego w rozwoju przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wojnarowski, Józef
dc.contributor.author Fyda Kasper
dc.date.accessioned 2014-03-13T11:34:09Z
dc.date.available 2014-03-13T11:34:09Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6945
dc.description.abstract Marketing, który swoją genezę ma w skutecznej dystrybucji i sprzedaży, objął swym zasięgiem niemal wszystkie sfery działalności przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo funkcjonujące w gospodarce rynkowej musi koncentrować swoją uwagę na budowie i wdrażaniu strategii rozwoju dostosowującej przedsiębiorstwo do otoczenia, jest to niezbędny warunek przetrwania przedsiębiorstwa w długim okresie czasu. Z punktu widzenia zarządu przedsiębiorstwa marketing jest przede wszystkim wiodącą lub jedną z najważniejszych dziedzin wyspecjalizowanego zarządzania, realizowanego zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym i to przy uwzględnieniu pełnego zakresu typowych funkcji zarządzania. Kierowanie się orientacją marketingową w zarządzaniu pozwala na długofalowy rozwój przedsiębiorstwa poprzez uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Zarządzanie jest kluczem do sukcesu i to niezależnie od tego, czy przedsiębiorstwo na rynku ma pozycję wiodącą, rzuca rynkowi nowe wyzwania czy dopiero rozpoczyna działalność. Nie ma złych interesów. Może być tylko złe, nieudolne zarządzanie. Wraz ze wzrostem złożoności powiązań zewnętrznych i wewnętrznych w każdej gospodarce i każdej firmie wzrasta potrzeba kompleksowości i inte¬gralności zarządzania w skali makro- i mikroekonomicznej. Wskutek tego zarządza¬nie staje się dziedziną wiedzy i sztuki coraz bogatszą, trudniejszą i bardziej odpowiedzialną. Ma ono bowiem zapewnić firmie trwałą egzystencję i długo¬falowy rozkwit, ku zadowoleniu wszystkich, którym ona służy i to w sposób zgodny z prawami rynku, a zarazem ze społeczną racjonalnością działań gospodarczych. Nowoczesne zarządzanie to ukierunkowany na przyszłość proces wyboru celów i dróg rozwoju, a więc proces decydowania, kształtujący przyszłe wydarzenia i przyszłą pozycję firmy w otoczeniu oraz przyszłą jej strukturę i kulturę. Celem mojej pracy jest przedstawienie roli strategicznego zarządzania marketingowego w rozwoju przedsiębiorstwa oraz ukazanie kolejnych etapów oraz zasad tworzenia skutecznej strategii marketingowej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa pl
dc.subject system informacji marketingowej pl
dc.subject strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject metody portfelowe strategii firmy pl
dc.title Rola strategicznego zarządzania marketingowego w rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.title.alternative Role of the Strategic Marketing Management in development of company en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info