Perswazyjność komunikatów reklamowych w internecie adresowanych do młodzieży w wieku szkolnym

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Olszak, Małgorzata
dc.date.accessioned 2014-03-13T12:49:02Z
dc.date.available 2014-03-13T12:49:02Z
dc.date.issued 2011-04-16 01:04:57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6954
dc.description.abstract Praca magisterska zawiera analizę oddziaływania reklam internetowych na młodzież gimnazjalną. W tym celu przeprowadziłam badania ankietowe uzyskując opinie gimnazjalistów na temat perswazji i stosowanej argumentacji w komunikatach reklamowych. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankietowy , który został udostępniony uczniom Gimnazjum w Brzeznej oraz Gimnazjum nr 5 w Nowym Sączu. Wybrałam te dwie szkoły, aby przedstawić analizę porównawczą pomiędzy młodzieżą gimnazjalną zamieszkującą tereny wiejskie oraz młodzieżą gimnazjalną mieszkającą w mieście. Uzyskane wyniki pozwoliły mi ocenić jaki był wpływ argumentacji i stosowanej perswazji w komunikatach reklamowych na decyzje zakupowe gimnazjalistów korzystających z Internetu w obu wyodrębnionych grupach respondentów. Gimnazjaliści spędzają na przeglądaniu stron internetowych po kilka godzin dziennie. Wiąże się to także z oglądaniem reklam, które wpływają na ich rozwój poznawczy i decyzje konsumenckie. Młodzież ma swoje upodobania jeżeli chodzi o reklamowane produkty. Najczęściej oglądają reklamy operatorów telefonii komórkowej i wielokrotnie pod ich wpływem dokonują zakupów, przeznaczając na ten cel znaczną część swojego kieszonkowego. Przeprowadzone badania ankietowe pozwoliły mi stwierdzić, że zdecydowanie większy wpływ mają reklamy internetowe na gimnazjalistów mieszkających w mieście, niż na ich rówieśników z terenów wiejskich. Ci ostatni także mniej czasu spędzają na korzystaniu z Internetu. pl
dc.description.abstract This project includes the analysis of the influence of online advertising on teenagers who are 13 to 16 years old. The survey has been conducted to show the opinions of teenagers on persuasive and communicative functions of advertising messages. The questionnaire has been used to conduct the survey among pupils in Gimnazjum in Brzezna and in the 5th Gimnazjum in Nowy Sącz. The author of this project has chosen these two schools in order to analyse not only the opinions of teenagers in the city but also in the village. The results of this survey have shown the influence of persuasion and arguments used in online advertising messages on teenagers’ decisions on the purchase of the good. The youth spend several hours a day surfing the Internet so their watching online advertisements is unavoidable. They affect their physical development and their choices as the customers. Teenagers have their preferences as to the advertised goods. The advertisements of mobile phone operators are most popular with them. As a result, they most often buy mobile phones spending a substantial amount of their pocket money. The research has shown that teenagers in the city are more likely to be influenced by advertising than their mates in the village. In addition, the youth in the country spend less time surfing the Net than the teenagers in the city. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject społeczeństwo konsumpcyjne pl
dc.subject reklama internetowa pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject perswazja pl
dc.subject argumentacja pl
dc.subject ankieta pl
dc.title Perswazyjność komunikatów reklamowych w internecie adresowanych do młodzieży w wieku szkolnym pl
dc.title.alternative Persuasivness of advertising messages on the internet addressed to school attending youth pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-13T11:28:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info