Gospodarka oparta na wiedzy a polski system oświaty - analiza wybranych elementów podstawy programowej kształcenia ogólnego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Lisowska, Paulina
dc.date.accessioned 2014-03-14T11:22:35Z
dc.date.available 2014-03-14T11:22:35Z
dc.date.issued 2011-04-13 09:30:44
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6981
dc.description.abstract Problematyka podjęta w niniejszej pracy jest bardzo istotna. System edukacyjny oraz reforma szkolnictwa w Polsce powinna wykorzystywać czynniki gospodarki opartej na wiedzy ponieważ pozwoli to na szybki rozwój i powstanie społeczeństwa wiedzy. Praca przedstawia pojęcie i rozumowanie gospodarki opartej na wiedzy. Celem głównym pracy jest sprawdzenie czy teraźniejsze działania systemu szkolnictwa skupiają się na wiedzy. Zbadanie czy wykorzystywane są czynniki produktywności, efektywności bądź konkurencyjności. Praca została napisana na bazie polskiej i zagranicznej fachowej literatury, artykułach oraz informacjach dostępnych w Internecie, które wiązały się z problematyką pracy. Praca została przedstawiona w trzech rozdziałach. Cześć pierwsza przedstawia pojecie gospodarki opartej na wiedzy i jej rożne aspekty. Druga część pokazuje system edukacyjny w Polsce na przełomie dwudziestu lat. Zwraca uwagę na największe ewolucje, takie jak wprowadzenie gimnazjum do struktury szkoły, modernizację w sposobie zdawania matury, obowiązkowość rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej dla dzieci w wieku 6 lat oraz inne. Natomiast ostatnia pokazuje czy rzeczywiście wykorzystywany jest czynnik gospodarki opartej na wiedzy w nowej podstawie programowej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject gospodarka oparta na wiedzy pl
dc.subject kapitał intelektualny pl
dc.subject system edukacji pl
dc.subject Polska pl
dc.title Gospodarka oparta na wiedzy a polski system oświaty - analiza wybranych elementów podstawy programowej kształcenia ogólnego pl
dc.title.alternative Knowledge based economy and Polish Educational System – the analysis of selected elements of general education core curriculum pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-03-14T10:11:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info