Zarządzanie systemem jakości na przykładzie firmy P.P.H.U. "Centrum" Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Popiela Olga
dc.date.accessioned 2014-03-14T20:43:26Z
dc.date.available 2014-03-14T20:43:26Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6993
dc.description.abstract Od 2000 r., kiedy to Polska przygotowywała się do przystąpienia w struktury unii Europejskiej, rosnąć zaczęło wśród przedsiębiorstw zainteresowanie wdrażaniem systemów jakości. Już wkrótce bowiem obowiązywać je miały rygorystyczne wymagania związane z wprowadzaniem wyrobów na jednolity rynek europejski. Firmy musiały liczyć się z tym, iż zaistnienie na tym rynku wiązać się będzie ze spełnieniem pewnych unormowań– chcąc zdobyć pozycje na tym rynku, trzeba będzie wykazać się zdolnością do zapewnienia wyrobów i usług na wysokim poziomie. Przedsiębiorstwa zaczęły więc wdrażać u siebie systemy jakości w oparciu o wymagania europejskich standardów ISO, co miało zapewnić im wysoką jakość realizowanych procesów i wytwarzanych w nich wyrobów (usług), a przez to lepszą pozycje konkurencyjną. Potwierdzeniem spełnienia wymagań norm w odniesieniu do wdrażanych systemów jakości były certyfikaty wystawiane przez uprawnione jednostki certyfikujące, których pojawiało się w Polsce coraz więcej. Aktualnie, z roku na rok wzrasta liczba wydawanych certyfikatów. Coraz więcej form decyduje się na wdrażanie systemów jakości według obowiązujących edycji norm i poddawanie ich certyfikacji. Ma to istotne znaczenie w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej, już nie tylko na rynkach zagranicznych, ale i (a może nawet przede wszystkim) na rynku polskim. Z uwagi na poprawę standardu życia w kraju, coraz więcej klientów zwraca uwagę na jakość wybieranych produktów, a także działania producentów związane z osiąganiem tej jakości. Biorąc pod uwagę stale rosnącą ilość coraz większą konkurencję, w zasadzie w każdej branży, klienci maja większy wybór. To oni decydują o powodzeniu tych firm na rynku Jeśli firma i jej produkty nie spełniają oczekiwań jakościowych klienta, wybiera on konkurencję. Chcąc utrzymać się na rynku, firmy muszą gwarantować wysoka jakość swoich produktów i usług, a to nieodłącznie wiąże się z wdrożeniem i utrzymywaniem systemu jakości opartego na wymaganiach norm ISO. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zasad wdrażania, a następnie zarządzania systemem jakości na przykładzie P.P.H.U. „CENTRUM” Sp. z o.o. – firmy, która posiada system jakości od 2000 r. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject jakość pl
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject normy ISO serii 9000 pl
dc.subject systemy zarządzania jakością pl
dc.subject TQM pl
dc.subject certyfikacja pl
dc.subject audyt w systemach zarządzania jakością pl
dc.subject P.P.H.U. "Centrum" Sp. z o.o. pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject strategia rozwoju firmy P.P.H.U. "Centrum" Sp. z o.o. pl
dc.title Zarządzanie systemem jakości na przykładzie firmy P.P.H.U. "Centrum" Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Managing quality system on the example of P.P.H.U. „Centrum” Sp. z o.o. company en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info