Zarządzanie kompetencjami w Agencji Czasza Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwie Usługowo Handlowym Czasza - System S.J.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Potoczek, Natalia
dc.contributor.author Cegielska, Joanna
dc.date.accessioned 2013-09-19T09:24:59Z
dc.date.available 2013-09-19T09:24:59Z
dc.date.issued 2009-06-07 17:16:53
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/704
dc.description.abstract Celem pracy jest zidentyfikowanie przykładów zarządzania kompetencjami w kluczowych obszarach personalnych, takich jak pozyskiwanie, ocenianie, wynagradzanie oraz rozwijanie pracowników w Agencji CZASZA Sp. z o.o. oraz PRZEDSIĘBIORSTWIE USŁUGOWO HANDLOWYM CZASZA-SYSTEM S.J. Przeprowadzone badania mają na celu weryfikację postawionej tezy, w brzmieniu: przedsiębiorstwa nie wykorzystują w sposób celowy i kompleksowy metody zarządzania kompetencjami, a jedynie pewne jej elementy, w związku z czym nie uzyskują spodziewanych korzyści w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Praca składa się z czterech rozdziałów traktujących o istocie i znaczeniu funkcji personalnej oraz podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje. Dwa kolejne rozdziały prezentują sposób podejścia do tychże zagadnień w opisywanych przedsiębiorstwach i krokach jakie przedsiębiorstwa musiałyby poczynić chcąc wdrożyć system oparty na kompetencjach. Pierwszy rozdział opisuje w jaki sposób ewoluowało podejście do problematyki związanej z pojęciem funkcji personalnej oraz jak nabrało znaczenia strategicznego dla konkurencyjności przedsiębiorstw. Ponadto, opisuje jaką rolę odgrywa zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach tzw. nowej gospodarki oraz jakie kroki można przedsięwziąć, aby rozwijać kapitał ludzki w przedsiębiorstwie. Drugi rozdział prezentuje różne sposoby definiowania kompetencji, opisuje w jaki sposób tworzy się modele kompetencyjne, jakie mają znaczenie dla najważniejszych procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, oraz jak przebiega proces wdrażania do przedsiębiorstwa modeli zarządzania kompetencjami. W trzecim rozdziale określono cel badań, metodologie ich przeprowadzania oraz podmiot który będzie im poddany. Czwarty rozdział przedstawia sposób podejścia przez opisywane przedsiębiorstwa do zagadnienia kompetencji, ich rolę podczas kreowania strategii firmy oraz w kluczowych procesach personalnych oraz wytycza kierunek zmian w jakim przedsiębiorstwo musiałoby się rozwinąć, chcąc czerpać korzyści z wykorzystania modeli kompetencyjnych. Podmiotem badań są dwa przedsiębiorstwa o różnej osobowości prawnej, jednak ściśle ze sobą współpracujące. W pracy nie zaznacza się ich poszczególnych zakresów funkcjonalnych, gdyż nie ma to wpływu na istotę i wynik przeprowadzonych badań, a oba są traktowane jako grupa CZASZA. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kapitał ludzki pl
dc.subject konkurencyjność przedsiębiorstwa pl
dc.subject zarządzanie kompetencjami pl
dc.title Zarządzanie kompetencjami w Agencji Czasza Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwie Usługowo Handlowym Czasza - System S.J. pl
dc.title.alternative Competences Management on Example of Agencja Czasza Sp. z o.o. and Przedsiębiorstwio Usługowo Handlowe Czasza - System S.J. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-09-16T13:29:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info