Abstract:
Celem pracy jest określenie znaczenia oceny pracowniczej jako instrumentu zarządzania firmą. Teoretyczna część pracy składa się z dwóch rozdziałów opracowanych na podstawie przeglądu literatury. Część empiryczna została opracowana w oparciu o analizę dokumentów oraz wywiady przeprowadzone ze specjalistami. Pierwsza część pracy została poświęcona rozważaniom teoretycznym na temat znaczenia systemu ocen pracowniczych jako najważniejszego elementu zarządzania zasobami ludzkimi. Przedstawiono tu również cele oceniania, a znaczna część tego rozdziału została poświęcona skuteczności systemu ocen pracowniczych. W rozdziale drugim omówiono organizację procesu ocen okresowych. Został tu poruszony temat wykorzystania ocen pracowniczych, omówiono podmiot i przedmiot oceniania oraz zasady i kryteria oceniania. Znaczna część tego rozdziału została poświęcona przedstawieniu metod i technik wykorzystywanych w procesie oceny. W rozdziale trzecim przedstawiono charakterystykę badanego przedsiębiorstwa, poruszono sprzedaż, działalność marketingową, oraz jakość. Została również omówiona misja firmy. W rozdziale czwartym omówiono funkcjonowanie systemu ocen okresowych pracowników oraz został zaprezentowany formularz oceny. Znaczna część została poświęcona badaniu etapów procesu oceniania w przedsiębiorstwie takich jak: cele, zasady i metody oceniającego.