dc.contributor.author |
Rzeszutko Małgorzata |
|
dc.contributor.other |
Piekarz, Halina |
|
dc.date.accessioned |
2014-03-21T12:04:18Z |
|
dc.date.available |
2014-03-21T12:04:18Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/7105 |
|
dc.description.abstract |
Podstawowym celem niniejszej pracy jest diagnoza istnienia marketingu relacji w usługach prawniczych oraz zarysowanie możliwości jego wykorzystania do wzmocnienia siły i konkurencyjności praktyki prawniczej. Usługi profesjonalne w gospodarce centralnie zarządzanej zepchnięte były na margines działalności gospodarczej. Proces transformacji ustrojowej zmienił rolę i pozycję kancelarii prawnych. Wprowadzenie, poprzez "Ustawę o działalności gospodarczej" z dnia 23 grudnia 1988 r., reguł wolnego rynku wymusiło na przedsiębiorcach zwiększenie rentowności prowadzonych działań, konieczność pozyskiwania informacji rynkowej, promocji własnej oferty. Konsekwencją tej zmiany był niezwykle dynamiczny rozwój praktyk prawniczych, wyrażający się we wzroście wielkości zatrudnienia jak i ilości nowych podmiotów świadczących te usługi.1Problematyka masowego napływu zagranicznej konkurencji oraz migracji młodych wykształconych prawników nie jest jedynym utrudnieniem w tej branży. Dodatkowym ograniczeniem na rynku usług radcowskich było ustanowienie bezwzględnego zakazu reklamy wprowadzonej w ustawę o radcach prawnych - „Zasady Etyki Radcy Prawnego" i „Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu" (Kodeks Etyki Adwokackiej). Niestety ogólnie dostępna literatura przedmiotu rzadko kiedy poświęca swoja uwagę tej problematyce. Jak wynika z przeprowadzonych badań przez A. Drapińską na rynku Polskim 61% kancelarii w ogóle nie stosuje marketingu, a tym samym nie przykłada większej wagi do jakości świadczonych usług. Tylko 39% ankietowanych kancelarii przyznaje, iż marketing jest bardzo ważny w ich branży, ponieważ sprawdzanie jakości świadczonych usług i udoskonalanie technik prowadza do nawiązywania długoletnich relacji z klientami. Pojawia się więc pytanie: dlaczego aż 61% kancelarii nie stosuje marketingu? W niniejszej pracy zostały wykorzystane dostępne na rynku publikacje poświęcone marketingowi usług profesjonalnych. Cześć praktyczna dot. badanie jakości usługi w kancelarii radcy prawnego M. Krzemińskiego. Przedstawiono charakterystykę wybranych kancelarii oraz przeprowadzono badania metodą Mystery Shooping. Realizacja badania miała na celu zweryfikowanie oceny jakości usługi, oraz porównanie poziomu świadczonych usług z konkurencją Kancelaria Radcy Prawnego. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
marketing relacji |
pl |
dc.subject |
strategie rynku usług |
pl |
dc.subject |
podaż usług |
pl |
dc.subject |
popyt na usługi |
pl |
dc.subject |
jakość usług |
pl |
dc.subject |
metody badania jakości usług |
pl |
dc.subject |
metoda Servqual |
pl |
dc.subject |
radca prawny |
pl |
dc.subject |
kancelaria radcy prawnego |
pl |
dc.subject |
usługi profesjonalne |
pl |
dc.subject |
zarządzanie relacjami z klientem |
pl |
dc.title |
Wykorzystanie koncepcji Marketingu Relacji usług profesjonalnych na przykładzie Kancelarii Radcy Prawnego Mariusza Krzemińskiego |
pl |
dc.title.alternative |
Applying the Concept of Relations Marketing in professional services on the example of the office of legal advisor Mariusz Krzemiński |
en |
dc.type |
masterThesis |
pl |