Wpływ reklamy na zachowania dziecka

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Potępa, Ewa
dc.date.accessioned 2014-03-23T10:32:29Z
dc.date.available 2014-03-23T10:32:29Z
dc.date.issued 2011-04-01 00:01:15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7141
dc.description.abstract W pracy, podjęłam się dokonania analizy podstawowych zagadnień dotyczących reklamy oraz tego, w jaki sposób oddziałują one na dzieci. W poszczególnych rozdziałach pracy pragnę przybliżyć tematykę związaną z reklamą, od pojęcia reklamy, jej podstawowych funkcji i celów, przez mechanizmy działania jakimi rządzi się reklama, aż po zagadnienia związane stricte z tematem pracy, czyli wpływu wywieranego na dzieci. W pierwszym rozdziale przedstawiłam krótki zarys historyczny dotyczący pojawienia się pierwszych reklam, tego jak się tworzyły i unowocześniały z biegiem lat. W rozdziale tym zawarłam także informacje dotyczące funkcji, znaczenia oraz zadań jakie powinna spełniać reklama. Drugi rozdział przedstawia mechanizmy działania reklamy, pierwsze modele tych mechanizmów, zasady nimi rządzące, procesy jakie sprawiają, że reklama jest skuteczna oraz jakie znaczenie w tym procesie odgrywa percepcja, uwaga i pamięć. Poruszyłam także temat odgrywający ważną rolę w docierających do nas informacjach zawartych w reklamach, a mianowicie temat emocji. Na zakończenie tego rozdziału, przybliżyłam także znaczenie jakie w całym procesie tworzenia reklamy odgrywają agencje reklamowe. Kolejny rozdział dotyczy wpływu jaki reklamy wywierają na dziecko oraz tego, jak z kolei dziecko wpływa na rodziców i podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Dodatkowo dokonałam w nim analizy badań jakie przeprowadziłam wśród rodziców dzieci w wieku od siedmiu do czternastu lat. Ostatnia część jest próbą analizy zagrożeń jakie niesie ze sobą reklama w życiu dzieci. Dokonałam także analizy uregulowań prawnych, które stanowią o ochronie w Polsce dzieci przed złymi reklamami, a także przedstawiłam zasady mądrego oglądania telewizji przez dzieci. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject skuteczność reklamy pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject dzieci pl
dc.subject prawne aspekty reklamy pl
dc.title Wpływ reklamy na zachowania dziecka pl
dc.title.alternative The influence of advertising on children's behaviour pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-03-20T12:22:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info