dc.description.abstract |
Motywem przystąpienia do pracy było zbadanie rzeczywistego wpływu reklamy na decyzje zakupowe odbiorcy oraz formy takiej skutecznej reklamy. Badanie potwierdzają, iż niewielu konsumentów przyznaje się do wpływu jaki na nich mają reklamy choć rzeczywiście kupują marki znane, reklamowane w mediach. Wybrano firmę Todd McFarlane Productions Incorporated tworzącą komiksy na rynku amerykańskim. Wyboru dokonano głównie ze względu na ciekawą formę przekazu oraz interesującą tematykę. Głównym celem była odpowiedź na pytanie czy rzeczywiście kampania reklamowa firmy Todd McFarlane Productions Inc. miała wpływ na decyzje jakie zapadają ze strony konsumentów? Jak również zbadanie, który element przeprowadzonej kampanii reklamowej „Spawn 185 Endgame” spowodował dokonanie takiego wyboru. W pracy jako hipotezę główną przyjęto twierdzenie, iż dotychczas niewystarczające wykorzystanie środków reklamowych na rynku zdominowanym przez silną konkurencje może spowodować spadek świadomości marki wśród konsumentów, a następnie straty finansowe dla przedsiębiorstwa. Prowadzenie badań rozpoczęto dnia 28 lipca 2010 przeprowadzając wywiad z właścicielem firmy, kolejne badania w przedsiębiorstwie wykonano w dniach 10 oraz 15 stycznia 2011. Przeprowadzono również badanie ankietowe, do którego odnośnik zamieszczono na oficjalnym forum dyskusyjnym firmy Todd McFarlane Productions Inc. Praca zawiera trzy rozdziały, jako pierwszy opisano reklamę jako instrument działalności marketingowej, opisano koncepcje marketingowe, przybliżono historię, istotę oraz rodzaje reklamy. Drugi rozdział przybliża zjawisko efektywności oraz skuteczności reklamy, metody ich badania oraz procedury oceny. Umieszczono w nim również opis zachowań konsumenckich, gdyż jest to bardzo ważny element poniższej pracy. Trzeci rozdział zawiera charakterystykę firmy Todd McFarlane Productions Inc., ocenę przeprowadzonej w roku 2008 kampanii reklamowej „Spawn 185 Endgame”. Rozdział trzeci zakończono umieszczeniem propozycji usprawnień dotyczących przyszłych kampanii reklamowych prowadzonych przez opisywaną firmę. |
pl |