Wpływ reklamy na decyzje konsumentów na przykładzie kampanii reklamowej "Spawn 185 Endgame" firmy Todd McFarlane Productions Incorporated

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Beliczyński, Jan
dc.contributor.author Turlej, Joanna
dc.date.accessioned 2014-03-23T10:45:37Z
dc.date.available 2014-03-23T10:45:37Z
dc.date.issued 2011-03-31 22:53:18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7146
dc.description.abstract Motywem przystąpienia do pracy było zbadanie rzeczywistego wpływu reklamy na decyzje zakupowe odbiorcy oraz formy takiej skutecznej reklamy. Badanie potwierdzają, iż niewielu konsumentów przyznaje się do wpływu jaki na nich mają reklamy choć rzeczywiście kupują marki znane, reklamowane w mediach. Wybrano firmę Todd McFarlane Productions Incorporated tworzącą komiksy na rynku amerykańskim. Wyboru dokonano głównie ze względu na ciekawą formę przekazu oraz interesującą tematykę. Głównym celem była odpowiedź na pytanie czy rzeczywiście kampania reklamowa firmy Todd McFarlane Productions Inc. miała wpływ na decyzje jakie zapadają ze strony konsumentów? Jak również zbadanie, który element przeprowadzonej kampanii reklamowej „Spawn 185 Endgame” spowodował dokonanie takiego wyboru. W pracy jako hipotezę główną przyjęto twierdzenie, iż dotychczas niewystarczające wykorzystanie środków reklamowych na rynku zdominowanym przez silną konkurencje może spowodować spadek świadomości marki wśród konsumentów, a następnie straty finansowe dla przedsiębiorstwa. Prowadzenie badań rozpoczęto dnia 28 lipca 2010 przeprowadzając wywiad z właścicielem firmy, kolejne badania w przedsiębiorstwie wykonano w dniach 10 oraz 15 stycznia 2011. Przeprowadzono również badanie ankietowe, do którego odnośnik zamieszczono na oficjalnym forum dyskusyjnym firmy Todd McFarlane Productions Inc. Praca zawiera trzy rozdziały, jako pierwszy opisano reklamę jako instrument działalności marketingowej, opisano koncepcje marketingowe, przybliżono historię, istotę oraz rodzaje reklamy. Drugi rozdział przybliża zjawisko efektywności oraz skuteczności reklamy, metody ich badania oraz procedury oceny. Umieszczono w nim również opis zachowań konsumenckich, gdyż jest to bardzo ważny element poniższej pracy. Trzeci rozdział zawiera charakterystykę firmy Todd McFarlane Productions Inc., ocenę przeprowadzonej w roku 2008 kampanii reklamowej „Spawn 185 Endgame”. Rozdział trzeci zakończono umieszczeniem propozycji usprawnień dotyczących przyszłych kampanii reklamowych prowadzonych przez opisywaną firmę. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject reklama pl
dc.subject efektywność reklamy pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.title Wpływ reklamy na decyzje konsumentów na przykładzie kampanii reklamowej "Spawn 185 Endgame" firmy Todd McFarlane Productions Incorporated pl
dc.title.alternative Influence of advertising on consumer decisions on exemplified by "Spawn 185 Endgame" advertising campaign by Todd McFarlane Productions Incorporated pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-03-22T09:58:30Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info