dc.description.abstract |
Każdy podmiot gospodarczy, również bank, odkrywa możliwości prowadzenia swojej działalności oraz osiąganie zysku. Jest to naturalne i zrozumiałe. Jednak, aby się utrzymać oraz umacniać swą pozycję na ciągle zmieniającym się rynku, należy dostosowywać się do zmiennych warunków rynkowych, jak również do wymogów, potrzeb i oczekiwań klientów. Wiedzę i praktyczne działania w tym zakresie, może dostarczyć marketing, który jest atrybutem w sytuacji przewagi podaży nad popytem. Już dawno jest nieaktualna filozofia przedsiębiorstwa mówiąca, że produkt wyprodukowany, może zostać sprzedany. Według współczesnej teorii marketingu, jeżeli produkt może być sprzedany, to można zacząć go wytwarzać. Polityka promocji banku to uzupełnienie polityki ceny, produktu oraz dystrybucji. Polityka ta informuje nas o produkcie, o jego cechach, cenie oraz formie sprzedaży. Opracowanie strategii marketingowej banku, nieuwzględniającej promocji może doprowadzić do powstania niepełnej i nieskutecznej strategii, która spowoduje sprzeczne działania banku. Celem niniejszej pracy jest scharakteryzowanie promocji jako niezbędnego elementu marketingu usług, przedstawienie specyfiki usług finansowych oraz próba scharakteryzowania polityki promocji Banku BPH SA. |
pl |