Zarządzanie jakością usług na przykładzie Urzędu Miejskiego w Bytomiu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Kwapisz, Tadeusz
dc.date.accessioned 2013-09-19T11:13:47Z
dc.date.available 2013-09-19T11:13:47Z
dc.date.issued 2009-04-27 14:33:57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/719
dc.description.abstract Celem teoretycznym pracy jest poznanie ogólnych koncepcji zarządzania jakością, a celem empirycznym jest analiza systemu zarządzania jakością, jaki jest wdrożony i funkcjonuje w Urzędzie Miejskim w Bytomiu. Przeprowadzone badania pozwolą na weryfikację sprawności działania istniejącego systemu zarządzania jakością usług publicznych, co da możliwość zaproponowania ewentualnych usprawnień, zmian rozwiązań lub innych ulepszeń. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów, z których dwa pierwsze dotyczą teorii, natomiast dwa ostatnie poruszają zagadnienia praktyczne. Pierwszy rozdział poświęcony jest zarządzaniu jakością przedsiębiorstwa. Poruszone są zagadnienia związane z definiowaniem i istotą jakości, różnymi koncepcjami zarządzania przez jakość, przykładowymi narzędziami zarządzania jakością oraz rolą marketingu w organizacji. Drugi rozdział szczegółowo opisuje zarządzanie jakością usług w sektorze publicznym, podejmując takie tematy jak: typy usług publicznych i ich charakterystykę, jakość tych usług oraz czynniki ją determinujące, a także metody oceny jakości usług. Kolejny rozdział jest charakterystyką opisywanego Urzędu i po części miasta oraz systemu zarządzania jakością, który funkcjonuje w badanej jednostce. Ta część pracy podejmuje również kwestie takie jak: podnoszenie jakości obsługi klienta oraz ocena samego zarządzania jakością usługi publicznej. Ostatni rozdział jest analizą jakości usług świadczonych przez Urząd Miejski w Bytomiu na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych. Na ocenę składają się opinie klientów Urzędu Miejskiego w Bytomiu dotyczące zarządzania jakością usług. Punktem kończącym rozdział są propozycje usprawnień istniejącego procesu zarządzania jakością usług. Wnioski i podsumowanie w końcowej części pracy są zarówno wynikiem wcześniej przeprowadzonej analizy, jak i osobistym spostrzeżeniem na temat jakości usług w bytomskim Urzędzie. Napisaną pracę oparto o liczne pozycje literatury zwartej i czasopiśmienniczej, a także źródła internetowe, dotyczące zarządzania ekonomią i marketingiem usług. Do osiągnięcia głównego celu pracy posłużono się badaniami własnymi. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject marketing pl
dc.subject usługi publiczne pl
dc.title Zarządzanie jakością usług na przykładzie Urzędu Miejskiego w Bytomiu pl
dc.title.alternative Quality management of services based on The Town Office of Bytom pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-09-12T08:05:49Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info