Abstract:
Analizy rynku polskiego dla wielu produktów i usług są powszechnie dostępne, jednak nikt jeszcze nie opisał rynku nurkowania rekreacyjnego w Polsce. Być może wynika to z faktu, że jest to rynek mały, nie posiadający jasnej struktury, zamknięty i niedostępny. Posiadając dostęp do informacji z tego rynku, uznano, że warto będzie opisać go i przeanalizować. W pracy zaprezentowana zostanie wiedza autora o niszach rynkowych, konsumentach, rynku i tematyce związanej z rynkiem. Autor rozprawy jest od lat aktywnym uczestnikiem tego rynku, co pozwoliło na sformułowanie hipotezy, ze rynek ten spełnia warunki rynku niszowego. Właśnie w tej konwencji przeprowadzona jest analiza rynku nurkowania rekreacyjnego w naszym kraju. Celem pracy jest:1. Sprawdzenie czy nisza rynkowa wywodzi się z procesu segmentacji rynku. 2. Sprawdzenie czy rynek nurkowania rekreacyjnego w Polsce jest niszowy, przy założeniu, ze niszowość wywodzi się z procesu segmentacji. 3. Analiza ekonomiczna rynku nurkowania rekreacyjnego w Polsce.