Analiza pozycji strategicznej firmy Alcan Packaging na rynku opakowań w UK

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Malska Olga
dc.contributor.other Czarnecki, Piotr
dc.date.accessioned 2014-03-25T22:48:48Z
dc.date.available 2014-03-25T22:48:48Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7225
dc.description.abstract Coraz więcej podmiotów gospodarczych funkcjonuje jako „transnarodowe” przedsiębiorstwa w warunkach globalnej konkurencji. Stają one przed koniecznością dostosowania strategii do dynamicznych i zmiennych warunków działania. Strategia działalności takich transnarodowych przedsiębiorstw również musi mieć charakter globalny zarówno w stosunku do techniki i finansów, produktów i rynków zbytu, jak i wobec informatyki i ludzi. Studia nad strategią firmy są poszukiwaniem odpowiedzi na fundamentalne, z punktu widzenia jej istnienia pytania o przyczyny i uwarunkowania sukcesów i porażek organizacyjnych. Odpowiednio skonstruowana strategia ma pozwolić firmie zająć i utrzymać pozycję lidera w warunkach silnych presji konkurencyjnych. Strategia nie powstaje i nie jest realizowana w próżni. Organizacje, w szczególności te o globalnym zasięgu działania, funkcjonują w złożonym i dynamicznym środowisku, od którego są zależne. W otoczeniu organizacji zachodzą procesy, do których firma musi się przystosowywać wykorzystując pojawiające się szanse lub minimalizując szkodliwość zagrożeń. O skuteczności tych działań decyduje potencjał konkurencyjny firmy, rozumiany, jako zasoby i umiejętności, które stanowią o siłach i słabościach firmy na rynku. Tak, więc strategia jest pochodną warunków tworzonych przez otoczenie rynkowe oraz potencjału strategicznego firmy. Celem niniejszej pracy było zastosowanie metod analizy strategicznej w celu zdiagnozowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie grupy biznesowej Alcan Packaging. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject grupa biznesowa Alcan Packaging pl
dc.subject produkty Alcan Packaging pl
dc.subject analiza strategiczna Alcan Inc. Business Group – Packaging pl
dc.subject rynek opakowań w UK pl
dc.title Analiza pozycji strategicznej firmy Alcan Packaging na rynku opakowań w UK pl
dc.title.alternative Alcan Packaging – analyse of strategic position on the UK packaging market en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info