Analiza procesów restrukturyzacji przedsiębiorstwa na przykładzie Poczty Polskiej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Bugara Beata
dc.date.accessioned 2014-03-27T20:19:13Z
dc.date.available 2014-03-27T20:19:13Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7279
dc.description.abstract Zmiana stanowi fundament dla rozwoju przedsiębiorstwa: jest ona nieuchronna i nieunikniona. Nowy rywal rynkowy lub nowa technologia mogą sprawić, że grunt gwałtownie usunie się spod nóg nawet najbardziej szanowanym, prestiżowym firmom. Przedsiębiorstwo funkcjonuje i rozwija się według cyklu obejmującego kilka faz, a każda z nich kończy się swoistą „restrukturyzacją”, zmianą, będąca odpowiedzią na pojawiające się trudności czy kryzysy. Zapoczątkowana na początku lat dziewięćdziesiątych restrukturyzacja oraz prywatyzacja polskich przedsiębiorstw wciąż kojarzy się ze zwolnieniami pracowników. W marginalnych przypadkach powoduje to przedstawienie restrukturyzacji nie jako szansy, alternatywy dotychczasowego złego stanu przedsiębiorstwa, ale jako zagrożenia jego bytu utożsamianego wyłącznie z redukcją miejsc pracy. Celem restrukturyzacji jest przywrócenie równowagi wewnętrznej oraz jego równowagi z otoczeniem. Dla polskich przedsiębiorstw stanowi narzędzie ich dostosowania do nowych warunków wynikających z transformacji gospodarki po roku 1990. Restrukturyzacja, będąca tylko jednym z elementów rozwoju przedsiębiorstwa, nie może go zastępować, tak jak to często ma miejsce w praktyce. Restrukturyzacja może stanowić jedynie pierwszą fazę dalszych działań strategicznych, polegających na wdrożeniu nowej strategii rozwoju i wzrostu firmy. W kręgu tej problematyki jest napisana niniejsza praca. Aby ukazać ją w bardziej wyraźnym świetle posłużono się przykładem przedsiębiorstwa państwowego użyteczności publicznej Poczta Polska, dla której zmiany organizacyjne są przede wszystkim procesem przygotowującym organizację do aktywnej i konkurencyjnej działalności na zliberalizowanym rynku usług pocztowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject przedsiębiorczość w gospodarce pl
dc.subject prawo gospodarcze pl
dc.subject bariery rozwoju przedsiębiorstw pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject restrukturyzacja przedsiębiorstw pl
dc.subject sektor publiczny pl
dc.subject komercjalizacja pl
dc.subject Poczta Polska pl
dc.subject rynek usług pocztowych pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.title Analiza procesów restrukturyzacji przedsiębiorstwa na przykładzie Poczty Polskiej pl
dc.title.alternative The processes of restructuring of a company based on the Polish Post en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info