dc.description.abstract |
Reklama jest nieodłącznym elementem życia każdego współczesnego człowieka. Spotykamy się z nią w domu, na ulicy, czy nawet w pracy. Dzięki niej mamy możliwość poznania wielu różnorodnych produktów, usług o których nie mieliśmy pojęcia, że istnieją. Pomaga także w podejmowaniu decyzji zakupowych. Reklama jest narzędziem komunikacji marketingowej – medium za pomocą którego firmy komunikują się z klientami, oraz będące istotnym elementem w walce z konkurencyjnymi firmami na rynku. Oddziaływanie reklam na człowieka można przyrównać do oddziaływania sławy na znane osobistości. Popularność sama w sobie w granicach zdrowego rozsądku jest bardzo pożądana, tak samo jak reklama, jednak gdy znana osobistość jest nagabywana na każdym kroku o autograf, nie może się opędzić od fanów, tabloidów to sława staje się męcząca i drażniąca. Tak samo reklama, gdy jest jej za dużo, jesteśmy nią atakowani w każdej chwili naszego życia staje się naszą zmorą. Dla jednych reklama stanowi nowoczesną formę sztuki, a dla innych jest niczym innym jak skutecznym sposobem wyłudzania od ludzi pieniędzy i kreowania sztucznych potrzeb, chwilowych mód, czy formą manipulacji. Nie ulega wątpliwości, że od reklamy nie możemy się ustrzec, trzeba się z faktem jej istnienia i oddziaływania pogodzić. Ważne jest by umieć czerpać pełnymi garściami z korzyści, które daje, a zarazem umiejętnie ustrzec się przed jej negatywnym oddziaływaniem. Celem niniejszej pracy jest ocena oraz analiza wpływu telewizyjnych komunikatów reklamowych na postawy konsumenckie na przykładzie reklam marek samochodowych. |
pl |