Metody i techniki wywierania wpływu przez reklamy telewizyjne na postawy konsumenckie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Dziedzic Paweł
dc.date.accessioned 2014-03-28T22:45:00Z
dc.date.available 2014-03-28T22:45:00Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7294
dc.description.abstract Reklama jest nieodłącznym elementem życia każdego współczesnego człowieka. Spotykamy się z nią w domu, na ulicy, czy nawet w pracy. Dzięki niej mamy możliwość poznania wielu różnorodnych produktów, usług o których nie mieliśmy pojęcia, że istnieją. Pomaga także w podejmowaniu decyzji zakupowych. Reklama jest narzędziem komunikacji marketingowej – medium za pomocą którego firmy komunikują się z klientami, oraz będące istotnym elementem w walce z konkurencyjnymi firmami na rynku. Oddziaływanie reklam na człowieka można przyrównać do oddziaływania sławy na znane osobistości. Popularność sama w sobie w granicach zdrowego rozsądku jest bardzo pożądana, tak samo jak reklama, jednak gdy znana osobistość jest nagabywana na każdym kroku o autograf, nie może się opędzić od fanów, tabloidów to sława staje się męcząca i drażniąca. Tak samo reklama, gdy jest jej za dużo, jesteśmy nią atakowani w każdej chwili naszego życia staje się naszą zmorą. Dla jednych reklama stanowi nowoczesną formę sztuki, a dla innych jest niczym innym jak skutecznym sposobem wyłudzania od ludzi pieniędzy i kreowania sztucznych potrzeb, chwilowych mód, czy formą manipulacji. Nie ulega wątpliwości, że od reklamy nie możemy się ustrzec, trzeba się z faktem jej istnienia i oddziaływania pogodzić. Ważne jest by umieć czerpać pełnymi garściami z korzyści, które daje, a zarazem umiejętnie ustrzec się przed jej negatywnym oddziaływaniem. Celem niniejszej pracy jest ocena oraz analiza wpływu telewizyjnych komunikatów reklamowych na postawy konsumenckie na przykładzie reklam marek samochodowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject społeczeństwo informacyjne pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject komunikat perswazyjny pl
dc.subject wywieranie wpływu na konsumentów pl
dc.subject zachowania konsumenckie pl
dc.subject manipulowanie pl
dc.title Metody i techniki wywierania wpływu przez reklamy telewizyjne na postawy konsumenckie pl
dc.title.alternative Methods of influencing consumers attitudes through television advertising en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info