Wizerunek firmy na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy "PORR Polska" S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Tobiasz Rafał
dc.date.accessioned 2014-03-30T19:57:37Z
dc.date.available 2014-03-30T19:57:37Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7314
dc.description.abstract W dzisiejszych czasach konkurencja miedzy producentami w każdej branży staje się coraz ostrzejsza. Z uwagi na duże nasycenie rynku firmy zmuszone są do poszukiwania coraz skuteczniejszych sposobów na wyróżnienie się wśród firm o tym samym lub podobnym profilu działalności oraz zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych odbiorców. Oferowanie klientom produktów charakteryzujących się jedynie dobra jakością już nie wystarcza. Klient chce otrzymać coś co sprawi, ze potraktuje ofertę jako skierowaną bezpośrednio do niego i stworzoną według jego indywidualnych potrzeb. Aby osiągnąć takie efekty konieczne jest opracowanie przez firmę unikalnego i charakterystycznego tylko dla niej wizerunku dzięki któremu będzie bardziej rozpoznawalna wśród potencjalnych klientów. Poznanie mocnych i słabych stron tworzonego wizerunku umożliwia podjęcie działań mających na celu utrzymanie cech pozytywnych, wyeliminowanie negatywnych lub w razie konieczności całkowitą jego zmianę. Pozytywny wizerunek zewnętrzny jak i wewnętrzny pozwala między innymi na różnicowanie produktów, marek i przedsiębiorstw, tworzenie więzi z klientami oraz budowanie zaufania do firmy. Taka strategia pozwala również skutecznie konkurować z innymi zwłaszcza nowymi firmami pojawiającymi się na rynku, które w konsekwencji oferowania niższej ceny proponują gorsze jakościowo produkty. Na zewnętrzny wizerunek przedsiębiorstwa wpływają opinie wśród odbiorców ale także aspekty kulturowe, gospodarcze, społeczne i polityczne. Poprzez zapewnienie efektywnego i sprawnego systemu obsługi firma zyskuje zaufanie i lojalność klientów. Istotny jest również wizerunek wewnętrzny firmy, który może spełniać funkcję motywacyjną wśród personelu oraz poprawiać atmosferę wewnątrz firmy. Celem pracy jest analiza i ocena kształtowania wizerunku firmy na rynku, na przykładzie firmy „PORR Polska” S.A. Tak sformułowany cel pracy zdeterminował przyjęcie hipotezy badawczej, która zakłada, iż działania firmy na rzecz kształtowania jej pozytywnego wizerunku poprawiają jej konkurencyjność poprzez wzrost jakości oferowanych usług oraz utrwalają ten wizerunek wśród jej interesariuszy. Powyższa hipoteza zostanie zweryfikowana poprzez analizę dostępnej literatury oraz analizę i ocenę metod kreowania i zarządzania wizerunkiem w praktyce funkcjonowania Firmy „PORR Polska” S.A. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject wizerunek firmy pl
dc.subject promocja wizerunku pl
dc.subject public relations pl
dc.subject zarządzanie wizerunkiem pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject zarządzanie zmianą a wizerunek firmy pl
dc.subject firma "PORR Polska" S.A. pl
dc.subject sektor budownictwa pl
dc.title Wizerunek firmy na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy "PORR Polska" S.A. pl
dc.title.alternative The image of the company on the international market shown on the example of “PORR Polska” S.A. en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info