dc.description.abstract |
Według określeń psychologów na proces komunikowania się z innymi ludźmi poświęcamy poza godzinami snu około 70% czasu, gdzie około 30% pochłania nam mówienie i pozostałe 70% słuchanie. Jak wynika z tego założenia, komunikacja towarzyszy nam w realizacji większości potrzeb, zadań i planów życiowych. Wobec tego zdolność porozumiewania się pełni fundamentalną rolę w skutecznym komunikowaniu się ze społeczeństwem, zarówno na płaszczyźnie osobistej jak i sferze zawodowej, co potwierdza fakt, iż osobom sprawnie komunikującym się, wiele rzeczy przychodzi prościej. Zdolność porozumiewania się ze środowiskiem, wpływa na charakter relacji z osobami biorącymi udział, w procesie komunikowania się. Warto jest więc dbać i nie lekceważyć istoty procesów komunikacyjnych, gdyż są one bazą różnych epizodów naszego codziennego życia. Należy pamiętać, że to w jaki sposób nas postrzegają i jakie miejsce zajmujemy w grupie w dużej mierze zależy od tego w jaki sposób się komunikujemy problemem badawczym w niniejszej pracy jest ustalenie i analiza panujących form i zasad komunikacji w przedsiębiorstwie oraz analiza dróg awansu. Celem niniejszej pracy jest sprawdzenie jakie sposoby komunikowania się menedżera z pracownikami występują w badanej organizacji, ustalenie opinii pracowników i dyrektora działu handlowo – produkcyjnego na temat kultury organizacyjnej firmy, zdiagnozowanie jaki styl kierowania preferują właściciele firmy. Hipoteza badawcza zakłada, że jeśli występują zróżnicowane rodzaje komunikowania się menedżera z pracownikami to zachowania organizacyjne pracowników cechuje przestrzeganie reguł kultury organizacyjnej firmy. |
pl |