Finansowe i pozafinansowe środki motywowania pracowników sprzedaży na przykładzie firmy P4 Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Potoczek, Natalia
dc.contributor.author Białoń, Mariola
dc.date.accessioned 2014-04-02T11:38:36Z
dc.date.available 2014-04-02T11:38:36Z
dc.date.issued 2011-04-04 11:48:53
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7376
dc.description.abstract Niniejsza praca przedstawia badania oraz wnioski dotyczące najważniejszych elementów motywacyjnych na przykładzie pracowników sprzedaży firmy P4 Sp. z o.o. Wzięli w nim udział pracownicy większych miast województwa małopolskiego. Badanie odbywało się przy pomocy ankiety, która została mailowo wysłana do osób wytypowanych, poproszonych o odesłanie tą samą drogą wypełnionych formularzy. Badania prowadzono pod kątem zaangażowania w pracy, jako miarę stosując sposób podejścia do klienta, jak również wpływ określonych bodźców na chęć pozostania pracowników w firmie. Wyniki badań pozwoliły wyciągnąć następujące wnioski: Premia od wielkości sprzedaży jest najskuteczniejszym motywatorem finansowym, która utrzymuje wysokie zaangażowanie pracowników w wykonywaną pracę i realizację celów firmy. Niestety większość badanych osób nie była zadowolona ze swoich dochodów. Dowiedziono również, że dobra organizacja pracy wzmacnia motywację pracowników w dwóch wyróżnionych obszarach. Odkryto także, że nastawienie pracowników na rozwój i awans nie jest tak istotne jak założono w hipotezie, chociaż większość pracowników deklaruje chęć rozwoju. Powodem tego jest prawdopodobnie brak planu szkoleń lub jego mała dostępność. Zaproponowano zatem zwrócenie większej uwagi na odpowiedni plan szkoleń dla pracowników, który pozwoli odpowiedzieć na ich potrzeby, jak i poprawi wskaźnik dochodów. pl
dc.description.abstract The following paper presents research and conclusions concerning the most important motivational factors of workers employed in P4 Sp. z o.o. The research was conducted through a survey that was emailed to a group of selected people. They were asked to complete the survey and send it back the same way. The study examined involvement in work, the method of approaching customers and the influence of certain stimuli on the willingness of workers to remain in the company. The results allowed the following conclusions. Commission on sales turned out to be the most effective financial incentive which keeps the involvement of employees. Unfortunately, the majority of respondents expressed dissatisfaction with their income. It was also proved that good organization of work strengthens the motivation of workers in two distinctive areas. Surprisingly the attitude of workers towards the development and promotion is not as important as it was assumed in the hypothesis. The reason for this is probably the lack of a training plan or its low availability. Therefore, it has been suggested to pay more attention to the appropriate training plan. As a result it will help to meet their needs and at the same time to improve the rate of income. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywacja pl
dc.subject zaangażowanie pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject premia pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject awans pl
dc.subject organizacja pracy pl
dc.subject motivation pl
dc.subject involvement pl
dc.subject sales pl
dc.subject bonus pl
dc.subject development pl
dc.subject promotion pl
dc.subject organization of work pl
dc.title Finansowe i pozafinansowe środki motywowania pracowników sprzedaży na przykładzie firmy P4 Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Financial and non-financial ways of motivating marketing assistants based on workers employed in P4 Sp. z o. o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-04-01T08:31:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info