Kształtowanie własnej marki na przykładzie wody mineralnej "Muszyna Minerale"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Pyrć, Adam
dc.date.accessioned 2014-04-02T13:22:06Z
dc.date.available 2014-04-02T13:22:06Z
dc.date.issued 2011-03-28 23:25:12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7384
dc.description.abstract Główną kwestią merytoryczną niniejszej pracy było opracowanie takich rozwiązań, aby marka wody mineralnej „Muszyna Minerale” osiągnęła lepsze wyniki sprzedażowe i marketingowe na rynku polskim. Analizę badawczą przeprowadzono na podstawie obserwacji całego rynku wód mineralnych i źródlanych w Polsce oraz doświadczenia autora z kilkuletniej pracy w branży. Obserwację przeprowadzono w latach 2007-2010 w firmie „Mineral Complex” Sp. z o.o. Najważniejsze wnioski z przeprowadzonej analizy to fakt, że rynek wód mineralnych i źródlanych w Polsce jest rynkiem niezwykle wymagającym i bez wystarczających nakładów finansowych na reklamę i promocję, nowa marka nie ma większych szans na zdobycie większości udziałów w rynku oraz wykształcenie silnej pozycji konkurencyjnej. Kolejnym ważnym wnioskiem jest obecność wysokich barier wejścia na rynek. Producenci muszą uzyskać szereg pozwoleń i zaświadczeń będących bezpośrednio związanych z wydobywaniem wód podziemnych. Muszą również liczyć się z wysokimi opłatami eksploatacyjnymi oraz poniesieniem wysokich wydatków na zakup maszyn rozlewniczych oraz materiałów do produkcji. Najważniejszym rezultatem analizy badawczej przeprowadzonej na podstawie obserwacji jest to, że firma „Mineral Complex” w latach 2000-2008 nie wykorzystała szansy stworzenia silnej marki, stało się tak, ponieważ przedsiębiorstwo za mało uwagi poświęciło promocji oraz reklamie własnej marki. pl
dc.description.abstract The main substantive issue of this work was to develop such alternatives that the brand of mineral water "Muszyna Minerale" could achieve better sales and marketing results on the Polish market. The research study was based on the observation of the entire market of mineral and spring water in Poland and the author’s working experience in this industry. The observation was conducted in 2007-2010 in the company "Mineral Complex" Sp. z o.o. The key findings from the analysis is the fact that the market of mineral and spring water in Poland is extremely demanding, and without sufficient resources on advertising and promotion, a new brand does not have much chance of winning a majority stake on the market and educating the strong competitive position. Another important finding is the presence of high barriers to entry. Manufacturers must obtain a number of licenses and certificates that are directly related to the mining of groundwater. They must also reckon with the high service charges, and expenses incurred for the purchase of high-filling machines and materials for production. The main result of the research analysis conducted on the basis of observation is that the company “Mineral Complex” in the years 2000-2008 missed the chance of creating a strong brand, it did so because the company is devoting not enough attention to the promotion and advertising of its own brand. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka pl
dc.subject obserwacja pl
dc.subject produkt pl
dc.subject reklama pl
dc.subject marketing pl
dc.subject woda mineralna pl
dc.subject strategia marki pl
dc.subject brand pl
dc.subject monitoring pl
dc.subject product pl
dc.subject advertising pl
dc.subject mineral water pl
dc.subject brand strategy pl
dc.title Kształtowanie własnej marki na przykładzie wody mineralnej "Muszyna Minerale" pl
dc.title.alternative Build your own on the example of mineral water "Muszyna Minerale" pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-04-02T11:12:43Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info