Przesłanki powstawania i etapy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy NEO-TEL

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nalepka, Adam
dc.contributor.author Sowiński, Sławomir
dc.date.accessioned 2014-04-03T07:01:58Z
dc.date.available 2014-04-03T07:01:58Z
dc.date.issued 2011-03-28 14:27:39
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7385
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie w jaki sposób przebiega proces powstawania i etapy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw i jego zastosowanie w firmie NEO-TEL. Praca realizowana jest za pomocą metody opisowej. Opiera się na literaturze związanej z problematyką przedsiębiorczości i rozwoju firm, oraz na aktach prawnych dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niniejsza praca rozpoczyna się od części teoretycznej, w której zaprezentowana jest istota i cele przedsiębiorstwa. Przedstawione są także ich rodzaje, formy organizacyjno - prawne oraz rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce. Poruszony jest również problem źródeł finansowania przedsiębiorstw oraz ich misje. W następnym rozdziale pracy zaprezentowane są fazy rozwoju przedsiębiorstw w rozróżnieniu na cztery podstawowe etapy: powstawanie, faza sukcesu i wzrostu, przetrwania, faza dojrzałości i schyłku przedsiębiorstwa. Proces założycielski kończy się osiągnięciem zdolności nowej firmy do generowania trwałych zysków. Czwarty rozdział zawiera charakterystykę firmy NEO-TEL. Zawarte są w nim założenia i historia powstania sklepu, rodzaje oferowanych produktów, struktura organizacyjna firmy oraz jej sytuacja ekonomiczno – finansowa. Problemy z jakimi przedsiębiorca styka się w poszczególnych etapach rozwoju firmy oraz w jaki sposób sobie z nimi radzi zawarte są w kolejnym rozdziale pracy. Są to: rozwój asortymentu, relacje zachodzące pomiędzy sprzedawcą a klientem, reklama, a także lokalizacja jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa. Ostatnim etapem pracy jest ocena rozwoju firmy NEO-TEL i identyfikacja głównych czynników rozkwitu. W pracy wykorzystano badania ankietowe, przeprowadzone przez właściciela przedsiębiorstwa NEO-TEL. Pozwoliły one na uzyskanie informacji o czynnikach, wpływających na pozyskanie klientów i poznaniu segmentu rynku jaki odwiedza ww. punkt sprzedaży. Można w ten sposób dostosować do nich ofertę sprzedaży i świadczonych usług. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject modele rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.title Przesłanki powstawania i etapy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy NEO-TEL pl
dc.title.alternative Conditions for the emergence and development phases of small and medium - sized companies exemplified by "NEO-TEL" pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-04-02T11:12:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info