Radzenie sobie ze stresem a wypalenie u młodzieży szkolnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Marten, Zbigniew
dc.contributor.author Barnaś, Anna
dc.date.accessioned 2014-04-23T07:41:29Z
dc.date.available 2014-04-23T07:41:29Z
dc.date.issued 2011-11-23 21:30:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7572
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy było otrzymanie odpowiedzi na postawione pytanie badawcze: Jaki wpływ na wystąpienie syndromu wypalenia mają stosowane przez młodzież style radzenia sobie ze stresem? Przeprowadzone badania miały na celu zweryfikowanie postawionych hipotez: H1- Style radzenia sobie ze stresem różnicują się z uwagi na płeć. H2- Nie istnieje statystycznie istotna różnica pomiędzy dziewczętami i chłopcami w trzech komponentach wypalenia: Wyczerpaniu, Cyniźmie i Poczuciu braku skuteczności. H3- Styl Skoncentrowany na Zadaniu koreluje dodatnio ze wszystkimi komponentami Kwestionariusza UWES- U: Wigorem, Poświęceniem i Zaangażowaniem. Weryfikacja hipotez została dokonana na grupie 138 uczniów, w tym 85 dziewcząt i 53 chłopców w wieku od 14 do 18 lat. Badania zostały przeprowadzone za pomocą trzech narzędzi psychologicznych: Kwestionariusz CISS N. S. Endlera i J. D. A. Parkera, Kwestionariusz MBI- U Ch. Maslach i W. Schaufelego oraz Kwestionariusz UWES- U W. Schaufelego, A. Beker, M. Salanovej. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdza się, że Styl Skoncentrowany na Emocjach, Styl Skoncentrowany na Unikaniu i Poszukiwanie Kontaktów Towarzyskich różnicują się ze względu na płeć, a także, że nie istnieje statystycznie istotna różnica pomiędzy płciami w skali Wyczerpanie, Cynizm i Poczucie braku skuteczności. Potwierdziła się również hipoteza, że Styl Skoncentrowany na Zadaniu koreluje dodatnio z Wigorem, Poświęceniem i Zaangażowaniem. pl
dc.description.abstract The aim of this thesis was to find the answer to the following question: What influence on syndrome of burning out has styles of coping which school young people are using? The empirical research was conducted to verify three hypotheses: H1- Styles of coping are different in view of sex. H2- Important difference doesn’t exist among girls and boys in three components of burning out: exhaustion, cynicism andsens of lack efficiency. H3- Style concentrated on task positively correlate with all components of questionnaires UWES at: vigor, devotion and engagement. Empirical update was verified in a group of 138 pupils- 85 girls and 53 men- aged 14 to 18. The research was conducted by means of three psychological measurement implements: Kwestionariusz CISS N. S. Endlera i J.D. A. Parkera, Kwestionariusz MBI- U Ch. Maslach i W. Schaufelego oraz Kwestionariusz UWES- U W. Schaufelego, A. Beker, M. Salanova. The results of the research proved the following: Style concentrated on emotions, style concentrated on escape and looking for social contacts are different in view of sex and important difference doesn’t exist among girls and boys in: exhaustion, cynicism and sens of lack efficiency. Also verified hypothesis that style concentrated on task positively correlate with: vigor, devotion and engagement. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject stres pl
dc.subject psychologia pl
dc.subject syndrom wypalenia pl
dc.subject młodzież pl
dc.title Radzenie sobie ze stresem a wypalenie u młodzieży szkolnej pl
dc.title.alternative Coping but burnout by school young people pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-04-10T13:16:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info