Wpływ telewizyjnej reklamy na postawy i zachowania konsumpcyjne uczniów Szkoły Podstawowej w Podegrodziu oraz ich rodziców

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Maciuszek, Ewa
dc.date.accessioned 2014-04-23T09:04:27Z
dc.date.available 2014-04-23T09:04:27Z
dc.date.issued 2011-03-25 17:07:48
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7583
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy rzeczywisty wpływ reklam telewizyjnych na dzieci w wieku wczesnoszkolnym ujawnia się poprzez ich zachowania konsumpcyjne. Równie istotne okazało się ustalenie, czy dzieci wpływają na decyzje zakupowe rodziców. Kwestie te ujęte w trzech rozdziałach teoretycznych pracy znalazły pragmatyczne odzwierciedlenie w rozdziale metodologicznym pracy, który jest kompatybilny z rozdziałami teoretycznymi. Przedmiotem badań było uzyskanie opinii uczniów czwartej klasy Szkoły Podstawowej w Podegrodziu i ich rodziców na temat roli telewizji w ich życiu codziennym. Kolejnym krokiem było skonfrontowanie opinii dzieci i rodziców na temat wpływu telewizji na postawy i zachowania poprzez swój perswazyjny charakter. Badania przeprowadzone zostały na grupie uczniów i rodziców przy pomocy metody ankietowej oraz narzędzia, którym był kwestionariusz ankietowy. Hipotezy główne zostały zweryfikowane pozytywnie. pl
dc.description.abstract The aim of this thesis is to answer a question whether consumer behaviour of early school children is influenced by TV commercials and whether children influence their parents’ consumer decisions. The analysis is presented in three theorethical parts supported by a research part. The aim of the research part is to present the opinions of a group of fourth grade pupils of Primary School in Podegrodzie and their parents on the influence of TV on their lives. The next part presents a comparison of the pupils’ opinions on the influence of TV commercial on their consumer attitudes with their parents’. The research on children and parents is conducted with the use of a questionnaire. The main hypothesis is positively verified. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject konsumpcja pl
dc.subject postawa pl
dc.subject zachowanie konsumenckie pl
dc.subject decyzje zakupowe pl
dc.subject advertisement pl
dc.subject TV commercial pl
dc.subject consumption pl
dc.subject consumer attitudes pl
dc.subject consumer behaviour pl
dc.subject consumer decisions pl
dc.title Wpływ telewizyjnej reklamy na postawy i zachowania konsumpcyjne uczniów Szkoły Podstawowej w Podegrodziu oraz ich rodziców pl
dc.title.alternative TV commercials and their influence on consumer behaviour and attitudes of primary school children and their parents in Podegrodzie Primary School pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-04-17T12:26:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info