Wpływ emocji na zachowania pracownicze

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Cnota, Agnieszka
dc.date.accessioned 2013-09-26T09:36:27Z
dc.date.available 2013-09-26T09:36:27Z
dc.date.issued 2009-06-12 09:22:14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/763
dc.description.abstract Emocje są niezbędne do życia. Czasami niełatwo sobie z nimi poradzić wszystkie są one jednak użyteczne. Brakuje nam świadomości, że emocje są niezbędne do tego, abyśmy mogli kierować swoimi działami. Nie wiemy także, że niepokoje pojawiające się lub atakujące nas gdy ich nie dostrzegamy są informacją naszej tendencji do samoaktualizacji owej siły życiowej, która wciąż pcha nas do osiągnięcia maksimum własnych możliwości. Niewiele wiemy o procesie emocjonalnym, nie potrafimy więc na niego wpływać. Niewiele z nas nie wie jak wykorzystać emocje, aby się stały atutem w życiu. Ponadto, żeby skutecznie wykorzystać emocje musimy umieć odróżnić doświadczenia emocjonalne faktycznie będące emocjami od tych, które emocjami nie są. Wśród wielu zachowań występujących w organizacji wyróżnić można zachowania nieetyczne. Są to zachowania niezgodne z przyjętymi normami i zasadami postępowania w danym środowisku. Wpływ na ich występowanie ma wiele czynników wewnętrznych, zewnętrznych, kulturowych, organizacyjnych i ekonomicznych. Zachowania nieetyczne w organizacji przekładają się na zachowania nieetyczne w otoczeniu. Nietrudno sobie wyobrazić sytuację, w której oszukujący firmę handlową będzie oszukiwał klientów. Oszukując klientów oszukuje organizację i samego siebie. W rzeczywistości istnieje duża liczba zachowań nieetycznych. Zachodzą one pomiędzy organizacją a pracownikami (np. niewolnicza praca, znęcanie się nad pracownikami, molestowanie, mobbing, okradanie pracowników, niesprawiedliwe traktowanie), organizacją a rynkiem (np. wprowadzanie w błąd klienta, zatajenie informacji, dostarczanie nieetycznych wyrobów, celowe zaniżanie jakości wyrobów i zaniżanie cen), organizacją a otoczeniem (np. oszukiwanie służb państwowych, fałszowanie sprawozdań finansowych, brak informacji o wpływie na środowisko), pracownicy a organizacje (np. kradzież, wywoływanie konfliktów, oszukiwanie, kłamanie). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject psychologia pl
dc.subject emocje pl
dc.subject etyka pl
dc.subject człowiek a praca pl
dc.subject zachowania organizacyjne pl
dc.title Wpływ emocji na zachowania pracownicze pl
dc.title.alternative The influence of emotions on employees’ behavior pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-24T13:12:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info