Analiza i ocena systemu komunikacji na podstawie Deutsche Bank PBC S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wichary, Szymon
dc.contributor.author Śmietana, Renata
dc.date.accessioned 2013-09-30T07:35:50Z
dc.date.available 2013-09-30T07:35:50Z
dc.date.issued 2009-05-29 13:51:58
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/769
dc.description.abstract W pracy zawarto rozważania na temat skutecznego komunikowania się ludzi w organizacji. Z naciskiem na komunikację na linii przełożony – podwładny. Tego też zagadnienia dotyczyły badania jakie przeprowadzono z udziałem i dzięki pomocy pracowników kilku oddziałów Deutsche Bank PBC S.A. Przedmiotem badań było zjawisko asertywności w kontaktach międzyludzkich, a w szczególności odpowiedź na pytanie, czy pracownicy badanej firmy często wykazują postawę asertywną w kontaktach służbowych z przełożonymi i vice versa, a także na ile pomaga im to skutecznie się porozumiewać i rozwiązywać powstające na tej linii kontaktów problemy. Badano również kontakty na linii pracownik banku – klient banku. Tego dotyczyła część druga badań. Rozdział I pracy został poświęcony zagadnieniom teoretycznym dotyczącym istoty komunikacji interpersonalnej. Przedstawia on kluczowe zagadnienia i pojęcia dotyczące komunikowania zarówno społecznego jak i wewnątrz organizacji. Zaprezentowano znaczenie i funkcje komunikacji, scharakteryzowano komunikację jako proces, opisano formy w jakich może występować komunikacja interpersonalna oraz bariery procesu komunikacji. Na koniec rozdziału przypomniano funkcje jakie spełnia komunikacja w organizacji i nie tylko. Rozdział II został poświęcony zasadom i sposobom dobrego komunikowania się. Opisano charakterystyczne typy ludzkich zachowań w procesie komunikacji. Szczególną uwagę w tym rozdziale poświęcono wyjaśnieniu zasady asertywności w kontekście komunikacji interpersonalnej. Opisano korzyści wynikające z postawy asertywnej w kontaktach międzyludzkich. Rozdział III zawiera ogólną charakterystykę firmy, będącej obiektem badań, opis działalności firmy, jej misję, cele oraz strukturę organizacyjną. Rozdział IV to prezentacja wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników oddziałów Deutsche Bank PBC S.A. Przeprowadzona została analiza kontaktów interpersonalnych na dwóch płaszczyznach zależności interpersonalnych: przełożony – podwładny i pracownik banku – klient banku. Szczegółowo zostało zbadane : czy i jak często pracownicy badanego banku wykazują się postawą asertywną w kontaktach z przełożonymi i odwrotnie, czy menedżerowie potrafią asertywnie komunikować się z podwładnymi. Zbadane zostały także i poddane ocenie relacje pracowników banku z klientami. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikowanie interpersonalne pl
dc.subject asertywność pl
dc.subject relacje międzyludzkie pl
dc.title Analiza i ocena systemu komunikacji na podstawie Deutsche Bank PBC S.A. pl
dc.title.alternative Analysis and evaluation of communication sytem at Deutsche Bank PBC S.A. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-09-16T13:25:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info