Wprowadzenie na rynek nowego produktu na przykładzie kasy fiskalnej VEGA TAXI produkowanej przez OPTIMUS IC S.A. z siedzibą w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Rams, Dariusz
dc.date.accessioned 2014-06-04T06:03:29Z
dc.date.available 2014-06-04T06:03:29Z
dc.date.issued 2005 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7746
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie i analiza wprowadzenia na rynek specjalizowanej kasy fiskalnej przeznaczonej dla taksówkarzy. Jej producentem jest nowosądecka spółka OPTIMUS IC S.A. Impulsem do przygotowania przez firmę takiego projektu było objęcie obowiązkiem fiskalizacji rynku taksówek . Przeprowadzone przez OPTIMUS IC S.A. badania rynku potwierdziły, iż rynek taksówek jest rynkiem na tyle dużym, żeby zagwarantować osiągnięcie satysfakcjonującego zysku. Dla osiągnięcia tego celu konieczne stało się jednak przygotowanie produktu, który mógłby podjąć rywalizację z urządzeniami przygotowanymi przez konkurentów rynkowych spółki. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to próba określenia miejsca produktu w szeroko pojętym marketingu. Rozdział drugi przestawia charakterystykę cyklu życia produktu oraz strategie stosowane w poszczególnych jego fazach tj. w fazie wprowadzenia, wzrostu, dojrzałości i spadku. Rozdział trzeci to próba praktycznego wykorzystania opisanej wcześniej teorii. Znaleźć tu można charakterystykę spółki tj. jej misję, historię działalności i strukturę organizacyjną. Informacje te mają za zadanie przybliżyć czytelnikowi profil działalności spółki. Kolejnym poruszonym tematem jest analiza rynku, na którym działa OPTIMUS IC S.A. Jej zadaniem jest z kolei ukazanie głównych konkurentów firmy, jej pozycji oraz udziału w rynku w latach 1999-2003. W dalszej części rozdziału przeprowadzona została analiza SWOT przedsiębiorstwa ukazująca jego szanse i zagrożenia oraz silne i słabe strony. Rozdział ukazuje jak dobrze przygotowane i przemyślane wprowadzenie na rynek produktu cechującego się wysoką jakością, dopasowanego do potrzeb odbiorców i wspomaganego przez dobrze dobrane narzędzia marketingowe gwarantuje przedsiębiorstwu zdobycie pozycji lidera oraz zyski w długim okresie czasu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject produkt pl
dc.subject nowe produkty pl
dc.subject marketing produktu pl
dc.title Wprowadzenie na rynek nowego produktu na przykładzie kasy fiskalnej VEGA TAXI produkowanej przez OPTIMUS IC S.A. z siedzibą w Nowym Sączu pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info