dc.contributor.advisor |
Capiński, Marek |
|
dc.contributor.author |
Pawlina, Katarzyna |
|
dc.date.accessioned |
2014-06-04T06:04:27Z |
|
dc.date.available |
2014-06-04T06:04:27Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
pl |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/7749 |
|
dc.description.abstract |
Celem wyceny przedsiębiorstwa jest poznanie jego wartości rynkowej, bowiem znajomość wartości rynkowej jest ważnym aspektem z punktu widzenia menadżerów oraz właścicieli przedsiębiorstwa. Wartość przedsiębiorstwa wymaga zastosowania odpowiedniej metodologii, gdyż szacunek wartości bez użycia odpowiednich metod nie jest wyceną, lecz opinią lub sądem. Istnieją majątkowe, dochodowe oraz mieszane metody wyceny wartości przedsiębiorstwa. W celu uzyskania wiarygodnej wartości firmy zasadne jest zastosowanie różnych metod. W metodach majątkowych nie uwzględnia się bezpośrednio zdolności przedsiębiorstwa do kreowania przyszłych dochodów. W związku z tym wartość deficytowego oraz rentownego przedsiębiorstwa jest jednakowa, jeśli wartość majątku tych przedsiębiorstw jest taka sama. Z drugiej jednak strony przy zastosowaniu metod dochodowych abstrahujących od wartości majątku, koncentrujących się natomiast na możliwościach dochodowych oszacowana wartość przedsiębiorstwa może być istotnie zawyżona. Często oszacowanie trafnej wartości firmy wymaga zastosowania jednocześnie metod dochodowych, majątkowych oraz mieszanych. Podstawą wyceny wartości majątkowych są sprawozdania finansowe w postaci bilansu. Wycena przy zastosowaniu metod dochodowych wymaga sporządzenia prognoz sprawozdań finansowych w celu oszacowania przyszłych przepływów finansowych. Wyznaczenie przyszłych przepływów finansowych jest istotnym uzupełnieniem wyniku finansowego, gdyż pozwala na kompleksową ocenę sytuacji wycenianej firmy. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
małe i średnie przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
wycena przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
otoczenie przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
analiza wskaźnikowa |
pl |
dc.subject |
metody wyceny przedsiębiorstwa |
pl |
dc.title |
Wycena wartości małej firmy |
pl |
dc.title.alternative |
Valuing the small company |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |