dc.description.abstract |
Celem pracy było ukazanie marketingowych aspektów zarządzania firmą poprzez przedstawienie jej rozwoju w różnych okresach działalności. Szczególną uwagę zwrócono na elementy marketingu mix, a więc na produkt, cenę kanały dystrybucji oraz promocję i reklamę. W związku z tym można sformułować następujące hipotezy badawcze:- zgodnie z obecnymi preferencjami konsumentów konieczne jest poszerzenie asortymentu oraz zmiany w opakowaniu produktu,- strategia ustalenia cen, preferowanych przez spółdzielnie, jest najbardziej korzystna i efektywna dla firmy,- ciągłe rozwijanie sieci zbytu przyczynia się do większej penetracji wody na rynku, lecz wymaga istotnych zmian w sektorze logistycznym,- rozszerzenie sposobów promocji i reklamy znacznie zwiększyłoby rozwój firmy oraz podniosło poziom sprzedaży. Obszar badań, dotyczący spółdzielni obejmuje proces zarządzania produktem, ceną, kanałami dystrybucyjnymi oraz promocją i reklamą. Praca opracowywana była głównie na podstawie dokumentacji, uzyskanej dzięki uprzejmości osób zarządzających. Dokumenty te zawierały materiały z zakresu struktury i funkcjonowania firmy, ustalania cen, sposobów sprzedaży, reklamy i promocji. Część wiadomości zawartych w pracy została opracowana na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń. Dużą pomocą i ułatwieniem okazał się dostęp do Internetu, gdzie informacje ze stron, po weryfikacji również zostały wykorzystane w pracy. Podsumowując sposoby działań marketingowych przeprowadzanych w badanej spółdzielni, można stwierdzić, że firma zarządzana jest w sposób zadowalający. Hipotezy badawcze, przyjęte na wstępie pracy potwierdziły się. |
pl |