Wpływ reklamy telewizyjnej na proces kształtowania postaw młodych konsumentów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Liskowicz, Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-06-10T11:39:36Z
dc.date.available 2014-06-10T11:39:36Z
dc.date.issued 2004 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7771
dc.description.abstract Zadaniem niniejszej pracy jest ukazanie wpływu wymiarów postaw, takich jak: dominacja, podporządkowany, wrogi i przyjacielski, na sposób odbioru przekazów reklamowych przez młodych konsumentów. W rozdziale pierwszym przedstawiono kilku definicji reklamy, omówiono sam mechanizm działania reklamy na potencjalnego odbiorcę, jak i przebieg procesu komunikacji reklamowej. Zwrócono uwagę na specyfikę kodów i ich semiotyczne oraz semantyczne uwarunkowania. W rozdziale drugim skupiono się na celach i rodzajach przekazów reklamowych w telewizji. Dokładne omówienie zagadnień związanych z postawami konsumenta wobec reklamy zostanie przedstawione w rozdziale czwartym. Zwrócono uwagę na ważny podział typów osobowości na ekstrawersję i introwersję, jak również na wymiary postaw według M. Argyle’a.. Omówiono również trudny proces kształtowania się postaw wobec reklamy w odniesieniu do jej komunikatów perswazyjnych. Poruszony zostanie ważny aspekt kodów kulturowych w reklamie. Rozdział czwarty przedstawia problematykę specyfiki komunikatu perswazyjnego oraz zmiany postaw. Kolejny piąty rozdział będzie zawierać ważne zagadnienia dotyczące wpływu reklam telewizyjnych na dzieci i młodzieży. Rozdział szósty, nawiązując do wcześniej nakreślonej w rozdziale piątym problematyki wpływu reklam na dzieci i młodzież, zawiera metodologię przeprowadzonych badań oraz ich rezultaty. Z przeprowadzonych badań za pomocą kwestionariusz ankiety wśród studentów WSB-NLU wynika, że wymiary postaw: dominujący, podporządkowany i wrogi nie są w silny sposób artykułowane wśród konsumentów. Założone w pracy hipotezy niestety nie potwierdziły się. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject osobowość pl
dc.subject komunikacja pl
dc.subject perswazja pl
dc.subject emocje pl
dc.subject konsument pl
dc.subject młodzież pl
dc.title Wpływ reklamy telewizyjnej na proces kształtowania postaw młodych konsumentów pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info