dc.description.abstract |
Celem pracy jest prezentacja specyficznych filtrów bitmapowych, pozwalających przetworzyć obraz na imitację techniki plastycznej. Dla lepszego dostrzeżenia różnić pomiędzy różnymi obrazami należy posłużyć się wersją elektroniczną pracy z tego względu iż niektóre drobne szczegóły nie będą dobrze widoczne w wersji wydrukowanej. Pierwszy rozdział poświecony jest technice malarskiej jaką są akwarele. W tym punkcie przedstawiono użycie dostępnych parametrów dla obróbki zdjęcia, różnice pomiędzy różnymi ustawieniami oraz końcowy efekt użycia filtra z najbardziej odpowiednimi wartościami parametrów. Kolejny rozdział opisuje jedną z trzech technik płaskorzeźby jaką jest bas relief. Ukazuje on najlepsze wartości dla trzech parametrów do filtrowania zdjęcia oraz końcowe użycie filtra na przykładzie numizmatyki. Opisuje trudności w otrzymywaniu płaskorzeźby i wady niektórych wartości. Następny rozdział obejmuje sposób malowania kredą i węglem. Opisuje on użycie po-szczególnych parametrów z przykładowymi użyciami dla najlepszych i najgorszych ustawień. Zawiera również ostateczny efekt zastosowania filtra. W rozdziale czwartym opisano technikę szkicu jaką jest węgiel drzewny. Omówione zostały poszczególne parametry, użycie odpowiednich kolorów do uzyskania efektu rysunku węglem drzewnym. Porównano również ze sobą filtry kreda i węgiel z filtrem węgiel drzewny. Rozdział piąty przedstawia specyficzny kierunek malarstwa jakim jest impresjonizm. Zawiera przykładowe użycia parametrów oraz ostateczne zastosowanie filtra. Ostatnim punktem jest opis najbardziej znanej i cenionej techniki plastycznej jaką jest malarstwo olejne. Przedstawione zostały w nim różne ustawienia parametrów oraz końcowy rezultat z najbardziej optymalnymi wartościami. |
pl |