Abstract:
W pracy podjęto próbę omówienia procesu dystrybucji w przedsiębiorstwie produkcyjno-handlowym obrazując ten proces na przykładzie firmy FAKRO s.c. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym zaprezentowano istotę dystrybucji produktu, kanały dystrybucji i ich klasyfikację oraz sposoby ich projektowania. Omówione zostały także metody oceny kanałów dystrybucji. Zwrócono również uwagę na logistykę dystrybucji. Rozdział drugi poświęcony jest zasadom i kryteriom oceny kanałów dystrybucji na podstawie wybranych metod i analiz. W rozdziale trzecim scharakteryzowano firmę FAKRO s.c. Przedstawiona została historia spółki, profil jej działania oraz pozycja na rynku. Ponadto zaprezentowano otoczenie przedsiębiorstwa, a także przeprowadzona analiza finansową
FAKRO s.c. Rozdział czwarty poświęcony jest polityce dystrybucji w FAKRO s.c. Zawiera podstawowe informacje dotyczące dystrybucji w firmie. Zaprezentowane są kanały dystrybucyjne przedsiębiorstwa. Następnie dokonano oceny efektywności dystrybucji w spółce. Praca opiera się na literaturze z zakresu dystrybucji oraz oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstw, którą stanowią zarówno wydawnictwa zawarte jak i prace zbiorowe. W pracy wykorzystano również informacje uzyskane w przedsiębiorstwie FAKRO s.c.