Ocena strategii rozwojowej i konkurencji w Tarnowskim Ośrodku Informacyjnym

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pająk, Wojciech
dc.contributor.author Krupińska, Małgorzata
dc.date.accessioned 2014-07-09T13:39:15Z
dc.date.available 2014-07-09T13:39:15Z
dc.date.issued 2006 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7922
dc.description.abstract Niniejsza praca dotyczy oceny strategii rozwojowej i konkurencji w Tarnowskim Ośrodku Informacyjnym. Celem pracy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie czy firma wybrała dobry kierunek swojego rozwoju przy wykorzystaniu metod portfelowych oraz ocena stosowanych strategii konkurencji przy wykorzystaniu metod otoczenia konkurencyjnego. Badany okres działalności Tarnowskiego Ośrodka Informacyjnego w branży internetowej w Tarnowie przypada na lata 2003 i 2004. Dotyczy okresu, w którym Firma podjęła decyzję o rozszerzeniu dotychczasowej działalności o branżę telekomunikacyjną. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy prezentuje zarządzanie strategiczne, jego koncepcje, definicje, funkcje, cele oraz charakterystykę procesu zarządzania strategicznego, jaką spotykamy w literaturze przedmiotu. Rozdział drugi to charakterystyka strategii rozwoju, a w szczególności strategii dywersyfikacji i strategii konkurencji. Kolejną pozycję stanowi analiza strategiczna a przede wszystkim metody portfelowe dotyczące potencjału przedsiębiorstwa takie jak: macierz BCG, McKinseya i macierz ADL. Omówiono też metody otoczenia konkurencyjnego w tym koncepcja Portera, punktowa ocena atrakcyjności sektora oraz mapa grup strategicznych. W rozdziale trzecim znajduje się charakterystyka Tarnowskiego Ośrodka Informacyjnego. Przedstawiono historie, misje, rodzaj działalności oraz strukturę przedsiębiorstwa wraz z charakterystyką zasobów i rynku w jakim TOI działa. Ostatni rozdział to wykorzystanie omówionych metod analizy do zbadania potencjału, pozycji konkurencyjnej oraz określenia stosowanych strategii przez firmę. Rozdział kończy charakterystyka strategii rozwojowej i konkurencji w Tarnowskim Ośrodku Informacyjnym oraz ich ocena poprzez pryzmat wykonanych badań. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject strategia rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.subject strategia konkurencji pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.title Ocena strategii rozwojowej i konkurencji w Tarnowskim Ośrodku Informacyjnym pl
dc.title.alternative A TOI’s growth and competitive strategy assessment pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info